Okura Nikko Hotel Management

Okura Nikko Hotel Management

Okura Nikko Hotel Management Co., Ltd, gevestigd inTokyo, is overkoepelend voor een reeks aan bedrijven in de gastvrijheidsindustrie. Okura Nikko Hotels is een voorbeeld van de allerhoogste Japanse hotelnormen, zowel in Japan als over de rest van de wereld. Met Okura Hotels & Resorts, wereldwijd expanderende merken van Nikko Hotels International en Japan-gerichte Hotel JAL City, is de gehele groep hotels in 10 landen gevestigd.

Elk van de hotels heeft zijn eigen individuele karakter en smaak, maar ze hebben allemaal iets gemeen: een toewijding aan omotenashi – Japanse cultuur van gastvrijheid en aandacht voor elk detail tijdens uw verblijf.

Voor veel gasten staat de naam synoniem voor zorgvuldige gastvrijheid. Dat is de reden waarom velen terugkeren naar Okura Nikko Hotel Management reis na reis, jaar na jaar, om opnieuw te ontdekken wat deze keten uniek maakt.

Okura Nikko Hotel Management blijft ernaar streven om nieuwe mogelijkheden te creëren om u zo zorgvuldig mogelijk van dienst te zijn.

Okura Hotels & Resorts

Vertegenwoordigt de essentie van elegantie en verfijnde Japanse gastvrijheid. 

De beste aspecten van Japan komen terug in Okura Hotels & Resorts. Zoals door de tijdloze uitstraling van het iconische Hotel Okura Tokyo, leveren de hotels een luxueuze mix van lokale accenten met een vleugje klassieke Japanse schoonheid.

Wereldwijd streeft Okura Hotels & Resorts ernaar om elk van onze gasten de beste A.C.S.: beste accommodatie, beste keuken en beste service te bieden. Okura Hotels & Resorts biedt een mix van Japanse schoonheid en functionaliteit in westerse stijl, uitstekende internationale gastronomie met behulp van zorgvuldig uitgekozen ingrediënten, bereidt tot in de perfectie, en de uitstekende Japanse service.

Waar u ook vandaan komt en of u nu voor uw vrije tijd of voor zaken komt, u zult genieten van een plek van rust en ontspanning die alle verwachtingen overtreft. 

De droom van Baron Okura

Het begon allemaal in de jaren 50, met een droom, toen Baron Kishichiro Okura een ideaal hotel wilde bou­wen waar iedereen zich thuis zou voelen. In 1958 legde de Baron de eerste funda­men­ten voor de Taisei Kanko Co., Ltd. (nu genaamd Hotel Okura Co., Ltd.), samen met Iwajiro Noda, Voorzitter Emeritus, en bijgestaan door Torao Aoki, Voorzit­ter. Er werden plannen gesmeed voor een hotel dat de charme van lokale architectuur en gast­vrijheid zou integreren met interna­tionaal erkende operationele princi­pes. Westerse en Oosterse invloeden werden perfect gecom­bi­neerd om elke internatio­nale gast zich thuis te doen voelen in het Okura Tokyo dat werd geopend in 1962.

Tijdens de opening van Hotel Okura Tokyo was de doelstelling om het beste hotel ter wereld te worden. Om dit doel te bereiken had men bepaalde uitgangspunten genaamd de Best ACS; Best Accommodation, Best Cuisine en Best Service. Het eerste uitgangspunt, best accommodation, verwijst naar de faciliteiten van het hotel. De heer Aoki’s idee was om gebouwen met faciliteiten te bouwen die niet snel verouderen. Dit houdt in dagelijks onderhoud en waar nodig investeren in nieuwe systemen en apparatuur. Best cuisine houdt in dat het hotel als gastheer moet zorgen voor hoge kwaliteit cuisine, omdat dit een bepalende indruk geeft aan het gehele hotelproduct. Ten derde, best service, de beste faciliteiten en de beste keuken gaan gepaard met de beste service. De taak van een hotel is dan ook om zijn gasten tevreden te stellen en dit kan dan alleen met top service. Dit werd de basisfilosofie van de toen nog op te zetten keten Okura Hotels & Resorts.

Iwajiro Noda zat vol plannen voor uitbreiding. Hij was geboren in Nagasaki, waar Holland Village is gelegen en waar men zich zeer bewust is van de al oude handelsbetrekkingen tussen Japan en Nederland. Mede daarom had Noda bedacht dat Amsterdam de voorpost zou moeten worden van de uitbreiding in Europa. Hotel Okura Amsterdam opende zijn deuren in 1971 als het eerste Euro­pese hotel en tweede hotel van de bekende Okura-keten, waarvan het hoofdkantoor in Tokyo is gevestigd.