Okura Nikko Hotel Management

Okura Nikko Hotel Management

Okura Nikko Hotel Management Co., Ltd, gevestigd in Tokio, is de overkoepelende naam voor Okura Hotels & Resorts, Nikko Hotels en Hotel JAL City. De internationale hotelketen heeft meer dan 70 hotels in voornamelijk Azië. Hotel Okura Amsterdam, behorende tot de hotelgroep Okura Hotels & Resorts neemt daarbij een bijzondere positie in. Dat heeft alles te maken met de hechte handelsrelatie tussen Japan en Nederland die ruim 400 jaar terug gaat. Elk hotel van de keten heeft zijn eigen unieke karakter en stijl. Toch hebben ze allemaal één ding gemeen: de toewijding aan omotenashi – de verfijnde Japanse gastvrijheid met subtiele hang naar perfectie, die ervoor zorgt dat u in elk hotel het oog voor detail ervaart dat uw verblijf zo bijzonder maakt.

Voor veel gasten staat de naam ‘’Okura’’ synoniem voor zorgvuldig en oprechte gastvrijheid. Dat is voor velen de reden om keer op keer terug te keren naar de hotels, en zich daarbij steeds opnieuw te laten verrassen door het unieke karakter van deze keten. Wij nodigen u uit om de hotels wereldwijd te ontdekken via deze website.

De droom van Baron Okura

Wat nu is uitgegroeid tot een internationale keten, begon ooit allemaal als een droom. In de jaren 50, van de vorige eeuw, toen Baron Kishichiro Okura van het bouwen van een ideaal hotel, waar iedereen zich thuis zou voelen. In 1958 legde de baron de eerste funda­men­ten voor de Taisei Kanko Co., Ltd. (nu genaamd Hotel Okura Co., Ltd.), samen met Iwajiro Noda, voorzitter emeritus, en bijgestaan door Torao Aoki, voorzit­ter. Er werden plannen gesmeed voor een hotel dat de charme van lokale architectuur en gast­vrijheid zou integreren met interna­tionaal erkende operationele princi­pes. Westerse en oosterse invloeden werden perfect gecom­bi­neerd om elke internatio­nale gast zich thuis te doen voelen in het Okura Tokyo dat werd geopend in 1962.

Tijdens de opening van Hotel Okura Tokyo was de doelstelling om het beste hotel ter wereld te worden. Om dit doel te bereiken had men bepaaldeuitgangspunten genaamd de ‘Best ACS’; Best Accommodation, Best Cuisine en Best Service. Het eerste uitgangspunt, best accommodation, verwijst naar de faciliteiten van het hotel. De heer Aoki’s idee was om gebouwen met faciliteiten te bouwen die niet snel verouderen, met andere woorden: dagelijks onderhoud en waar nodig investeren in nieuwe systemen en apparatuur. Best cuisine houdt in dat het hotel als gastheer moet zorgen voor hoge kwaliteit keuken, omdat dit een bepalende indruk geeft aan het gehele hotelproduct. Het derde uitgangspunt, best service, duidt aan dat de beste faciliteiten en de beste keuken gepaard gaan met de beste service. De taak van een hotel is dan ook om haar gasten tevreden te stellen en dit kan dan alleen met de allerbeste service. Dit werd de basisfilosofie van de toen nog op te zetten keten Okura Hotels & Resorts.

Iwajiro Noda zat vol plannen voor uitbreiding. Hij was geboren in Nagasaki, waar Holland Village is gelegen en waar men zich zeer bewust is van de aloude handelsbetrekkingen tussen Japan en Nederland. Mede daarom bedacht Noda dat Amsterdam de voorpost moet worden van de uitbreiding in Europa. Hotel Okura Amsterdam opende zijn deuren in 1971 als het eerste Euro­pese hotel en tweede hotel van de bekende Okura-keten, waarvan het hoofdkantoor in Tokio is gevestigd.

Okura Hotels & Resorts

Vertegenwoordigt de essentie van elegantie en verfijnde Japanse gastvrijheid.

De beste aspecten van Japan komen terug in de hotels van Okura Hotels & Resorts. De hotels geven een luxueuze mix van lokale accenten met een vleugje klassieke Japanse schoonheid.

Wereldwijd streeft Okura Hotels & Resorts ernaar om iedere gast de beste A.C.S. (beste accommodatie, beste keuken en beste service) te bieden. Okura Hotels & Resorts biedt een mix van Japanse schoonheid en functionaliteit in westerse stijl. Daarnaast focussen ze zich op uitstekende internationale gastronomie met behulp van zorgvuldig uitgekozen ingrediënten, bereid tot in perfectie.

Waar u ook vandaan komt en of u nu voor uw vrije tijd of voor zaken komt, u waant zich in een oase van rust en ontspanning die alle verwachtingen overtreft.