Veelgestelde vragen

Gevonden en verloren voorwerpen

Ik ben iets verloren, wat moet ik doen?

Bij verlies van uw items, vragen wij u vriendelijk om een melding in te dienen van uw verloren voorwerp via Faundit.

Zodra de melding is ingediend, zullen wij zorgvuldig zoeken naar uw verloren spullen. Als er een overeenkomst wordt gevonden, ontvangt u onmiddellijk een e-mailbericht. Indien u ervoor kiest het item persoonlijk op te halen, vragen wij u om bij het ophalen een eenvoudig overdrachtsformulier in te vullen.

Concierge

Wat zijn de prijzen voor de limousineservice?

Of u nu de stad wilt verkennen met een privé chauffeur die u rondrijdt (met of zonder een gids die u alles over Amsterdam kan vertellen) of meer van Nederland wilt verkennen, wij verzorgen graag een auto voor u die hier het beste bij aansluit.

Mercedes E class voor €110 per uur
Mercedes S class voor €135 per uur
Mercedes minivan voor €167.50 per uur
Tesla Model X of Mercedes EQA voor € 152.50 per uur

Wat zijn de prijzen voor busverhuur?

Een bus voor maximaal 50 personen kost € 275 per transfer en per uur.

Houd er rekening mee dat bij vervoer vanaf de luchthaven een toeslag van € 15 per transfer van toepassing is (parkeerkosten).

Kan ik kaartjes voor het openbaar vervoer kopen bij Hotel Okura Amsterdam?

Wij verkopen 24, 48 en 72 uur kaartjes voor het openbaarvervoer. De kosten hiervoor zijn € 8,00 (24), € 13,50 (48) en € 19,00 (72).

Zijn er taxi’s beschikbaar bij het hotel?

We hebben een taxistandplaats voor het hotel, waar taxi’s klaar staan om u onmiddellijk op te halen.

Kan ik een fiets huren bij Hotel Okura Amsterdam?

Hotel Okura Amsterdam heeft zijn eigen fietsen die kunnen worden gehuurd via de conciërge. De kosten zijn € 18,50 per 24 uur. Als u gebruik wilt maken van de fietsverhuur, neemt u dan contact op met de conciërge via concierge@okura.nl of via +31 (0)20 6787 444.

Kan het hotel een oppas regelen?

We kunnen een oppas voor u regelen. De kosten zijn € 45 per uur en na middernacht € 55 per uur (+taxikosten van 20€). Houd er rekening mee dat deze service minimaal drie uur duurt.

Culinair

Ciel Bleu

Serre

Zijn er private dining opties in Serre?

Serre bestaat uit één grote open ruimte, wat het niet mogelijk maakt om privé te dineren in dit restaurant. Er zijn echter twee grote tafels in het midden van het restaurant die geschikt zijn voor groepen.

Teppanyaki Restaurant Sazanka

Wat is het verschil tussen de restaurants Sazanka en Yamazato?

Hoewel beide een Japanse keuken serveren, bieden deze twee restaurants twee heel verschillende ervaringen. In Teppanyaki Restaurant Sazanka kookt de chef voor uw ogen op een hete bakplaat. U deelt uw tafel met andere gasten, wat resulteert in een levendige sfeer. In Yamazato Restaurant wordt de authentieke Japanse Kaiseki-keuken geserveerd in een traditionele en intieme setting.

Moeten wij van te voren een menu kiezen bij Sazanka?

U bent niet verplicht om van te voren een menu te kiezen als uw gezelschap uit 8 gasten of minder bestaat. U kunt besluiten om een menu te kiezen of à la carte gerechten te bestellen.

Is het mogelijk om sushi te eten in Sazanka?

In Sazanka hebben wij een beperkt sushimenu beschikbaar voor onze gasten. De sushi wordt geserveerd vanuit de keuken van Yamazato en kan daarom alleen besteld worden voor 21:30 uur.

Kunnen wij bij Sazanka een eigen tafel krijgen?

U zit met ongeveer 8 gasten aan één bakplaat, wat betekent dat dit afhangt van het aantal gasten waarmee u naar Sazanka komt.

Twenty Third Bar

Is de Twenty Third Bar alleen toegankelijk voor hotelgasten?

U bent van harte welkom in de Twenty Third Bar, ook als u niet in Hotel Okura Amsterdam verblijft.

Yamazato Restaurant

Wat is het verschil tussen de restaurants Sazanka en Yamazato?

Hoewel beide een Japanse keuken serveren, bieden deze twee restaurants twee heel verschillende ervaringen. In Teppanyaki Restaurant Sazanka kookt de chef voor uw ogen op een hete bakplaat. U deelt uw tafel met andere gasten, wat resulteert in een levendige sfeer. In Yamazato Restaurant wordt de authentieke Japanse Kaiseki-keuken geserveerd in een traditionele en intieme setting.

Le Camelia

Is de kamerprijs inclusief ontbijt?

Dit hangt af van uw boeking. U kunt dit vinden in uw bevestigingsmail. Als dit niet is inbegrepen, kunt u het toevoegen aan uw boeking door contact op te nemen met onze afdeling Reserveringen via reservations@okura.nl of +31 (0)20 6788 300. U kunt ook Le Camelia binnenlopen om van het ontbijt te genieten. De prijs voor het ontbijt is €40 voor volwassenen. Voor kinderen worden de volgende prijzen gehanteerd: tot 3 jaar is het ontbijt gratis, €20 voor de leeftijden 4 t/m 11 en €40 vanaf 12 jaar.

Wat is de prijs van het ontbijt voor kinderen?

Voor kinderen worden de volgende prijzen gehanteerd: tot 3 jaar is het ontbijt gratis, €20 voor de leeftijden 4 t/m 11 en €40 vanaf 12 jaar.

Hoe serveert het hotel het ontbijt?

Wij bieden u een geserveerd ontbijtbuffet. Afhankelijk van de drukte in het hotel wordt uw ontbijt op uw kamer of in Le Camelia geserveerd. U wordt hierover geïnformeerd bij check-in.

Algemeen

Heeft het hotel kamers waarin gerookt mag worden?

Wij zijn een rookvrij hotel volgens de Nederlandse wetgeving. We hebben een aangewezen rookruimte die zich buiten voor het hotel bevindt.

Heeft Hotel Okura Amsterdam roomservice ter beschikking?

Wij bieden 24-uurs roomservice aan onze hotelgasten. Het roomservice menu is beschikbaar in elke kamer.

Waarom moet ik mijn creditcardgegevens invullen tijdens mijn reserveringen?

Onze restaurants zijn ongelooflijk populair, daarom hanteren wij annuleringsvoorwaarden bij Ciel Bleu, Yamazato en Sazanka. Uw creditcardgegevens worden gebruikt om uw reservering te garanderen. Er worden geen kosten in rekening gebracht, tenzij u na 15:00 uur op de dag van de reservering annuleert of niet op komt dagen. In dat geval zijn annuleringsvoorwaarden van toepassing.

Wordt er rekening gehouden met mijn allergie of speciale dieet?

We willen dat iedereen van onze culinaire opties geniet ongeacht u dieetwensen. Wij vragen u om vooraf uw allergie en dieetwensen met ons te delen, zodat de chef op de hoogte is en passende alternatieven kan bereiden.

Kan ik een tafel bij het raam reserveren?

U kunt altijd uw voorkeur met ons delen. We doen ons uiterste best om u te plaatsen aan een tafel aan het raam, maar kunnen hiervoor geen garantie bieden.

Moeten we van te voren een menu kiezen als we met een groep zijn?

We raden u aan om van te voren een menu te kiezen als u met een groep komt. Zo kunnen wij u een soepel verloop van de avond garanderen. De gerechten in onze restaurants zijn delicaat en vergen (voor)bereidingstijd. Als u het menu pas bepaalt tijdens de avond zelf, kan dit leiden tot langere wachttijden.

Gelden er kledingvoorschriften in de restaurants van Hotel Okura Amsterdam?

We vragen u vriendelijk om rekening te houden met de kledingvoorschriften ‘smart casual’ (geen korte broeken boven de knie (mannen), geen slippers en geen petten of hoeden).

Ik kan via de website geen reservering maken voor een groep. Is het wel mogelijk om met een groep te komen lunchen of dineren?

Reserveringen voor groepen groter dan 7 personen kunnen worden gemaakt bij de afdeling restaurantreserveringen via restaurants@okura.nl of +31 (0)20 6787 450.

Welk soort adapter wordt in Nederland gebruikt?

Al onze kamers hebben stopcontacten die geschikt zijn voor Engelse, Zwitserse, Franse en Nederlandse stekkers (type C en F). Voor reizigers uit de Verenigde Staten adviseren wij om een adapter mee te nemen.

Kan ik mijn auto parkeren bij Hotel Okura Amsterdam en zijn hier kosten aan verbonden?

Wij hebben onze eigen ruime parkeergelegenheid met ondergrondse parkeergarage. Het parkeertarief is € 6,50 per uur. Hotelgasten betalen € 65 per 24 uur.

Hotelfaciliteiten

Waar kan ik mijn documenten printen bij Hotel Okura Amsterdam?

U kunt uw document naar de conciërge sturen via concierge@okura.nl en hen vragen om uw documenten af te drukken.

Heeft het hotel een business centre?

We hebben een business centre in het souterrain van het hotel.

Is er Wi-Fi in het hotel?

Selecteer ‘’Okura’’ om gebruik te maken van het internet. Er is geen gebruikersnaam of wachtwoord vereist.

Zijn huisdieren toegestaan?

Huisdieren zijn niet toegestaan, met uitzondering van hulphonden.

Locatie

Ligt Hotel Okura Amsterdam in de buurt van het stadscentrum?

Het hotel ligt in de bruisende wijk De Pijp en het Museumplein ligt op loopafstand. De hotspots van Amsterdam zijn gemakkelijk bereikbaar met het openbaarvervoer of per fiets (te huur bij het hotel).

Bevindt het hotel zich in een veilige buurt?

De Pijp, waar het hotel zich bevindt, is één van de gezelligste wijken van Amsterdam. Maakt u zich ’s nachts geen zorgen over uw veiligheid. Neem gewoon de voorzorgsmaatregelen die u normaal zou nemen bij een bezoek aan een drukke stad.

Hoe lang duurt het om bij Hotel Okura Amsterdam te komen vanaf Schiphol International Airport?

Het hotel ligt op slechts 15 minuten afstand met de auto van Schiphol International Airport.

Betaling

Kunt u mijn factuur van mijn laatste bezoek per email versturen?

Neem contact op met onze receptie via info@okura.nl. Zij kunnen u de factuur van uw laatste bezoek versturen per email.

Hoe lang duurt het voordat mijn creditcard niet meer belast is met de aanbetaling?

Dit is afhankelijk van uw creditcardmaatschappij. Direct na het uitchecken, zullen wij de creditcard autorisatie opheffen.

Wordt mijn creditcard vooraf belast?

Voor het boeken van een kamer brengen wij € 0,01 in rekening op uw creditcard. We doen dit om creditcardfraude te voorkomen. De € 0,01 wordt met uw totale factuur verrekend.

Kan de boeking of reservering ook door derden worden betaald?

We kunnen u een machtigingsformulier of paybylink sturen om de reservering voor iemand anders te garanderen of te betalen.

Welke betaalmogelijkheden kan ik gebruiken in het hotel en de restaurants?

U kunt betalen met de volgende betaalmogelijkheden: American Express, China Union Pay, Diners Club, Discover, JCB, Maestro, MasterCard and VISA. Daarnaast kunt u ook gebruikmaken van ApplePay in het hotel.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden voor de restaurants?

U kunt tot 15:00 uur op de dag van uw reservering kosteloos annuleren. Annuleert u na 15:00 uur dan worden annuleringskosten in rekening gebracht per gast.

Kamers

Inchecken

Is het mogelijk om eerder dan 15:00 uur in te checken?

Geniet nog iets langer van de Okura-ervaring door uw reservering te upgraden met vroeg inchecken voor € 120. U kunt dit aanvragen via reservations@okura.nl. Let op het is op basis van beschikbaarheid.

Wat als ik voor 15:00 uur in het hotel arriveer?

U kunt uw bagage bij ons achterlaten en genieten van een lunch in Serre, of beginnen met het verkennen van de stad.

Is er een aanbetaling vereist bij het inchecken?

Houdt er rekening mee dat al u wordt gevraagd om een borg of creditcardautorisatie achter te laten. Er zijn twee manieren om de aanbetaling te voldoen: u kunt een contante borg van € 200 per nacht achterlaten om de kamerprijs en extra kosten gemaakt in onze restaurant of Nagomi Spa & Health te dekken. Of u kunt het hotel een pre-autorisatie laten doen op uw creditcard. Een pre-autorisatie op uw creditcard is vergelijkbaar met elke andere toeslag op een creditcard, maar in plaats van het geld van de kaarthouder te debiteren, plaatst het hotel tijdelijk een autorisatie voor de duur van het hotelverblijf.

Uitchecken

Kan ik later dan 12:00 uur uitchecken?

Geniet nog iets langer van de Okura-ervaring door uw reservering te upgraden met laat uitchecken voor € 99.  U kunt dit aanvragen via reservations@okura.nl. Let op het is op basis van beschikbaarheid.

Kan ik mijn bagage na het uitchecken achterlaten in het hotel?

U kunt uw bagage bij ons achterlaten en genieten van een extra dag in de stad zonder uw koffers.

Kamerfaciliteiten

Heeft Hotel Okura Amsterdam familiekamers?

Ontdek het comfort van onze familiekamers. Kinderen onder de 12 jaar verblijven gratis. Kinderen van 12 jaar en ouder hetzelfde tarief betalen als volwassenen. We kijken ernaar uit om uw gezin te verwelkomen voor een aangenaam verblijf. Boek uw familieverblijf en beleef samen met uw gezin een heerlijke tijd in Amsterdam.

Is er koffie beschikbaar in de kamer?

Al onze kamers hebben een Nespresso-apparaat.

Hebben alle kamers van Hotel Okura Amsterdam een Japans toilet?

Niet al onze kamers zijn uitgerust met een Japans toilet. Alleen onze Panorama kamers en luxe suites beschikken over deze voorziening.

Hebben alle kamers van Hotel Okura Amsterdam airconditioning?

Al onze hotelkamers beschikken over airconditioning.

Hebben alle kamers van Hotel Okura Amsterdam een strijkijzer met strijkplank?

Elke kamer heeft een strijkijzer en strijkplank ter beschikking. U vindt ze beide in de kast.

Welke tv-kanalen zijn beschikbaar in mijn hotelkamer?

Nationale en geselecteerde internationale tv-zenders zijn kosteloos te bekijken. In sommige hotelkamers is een Chromekast beschikbaar om uw favoriete series en films van uw eigen apparaat naar de televisie te streamen.

Welke bedden worden er in het hotel gebruikt?

Op www.douxestore.com kunt u ons assortiment kussens, lakens, matrassen, bedden en boxsprings bekijken.

Wellness

Kan ik gebruikmaken van Nagomi Gym & Wellness als ik geen hotelgast ben?

Alleen gasten van het hotel, gasten van Nagomi Spa Treatments en leden kunnen gebruikmaken van de faciliteiten in Nagomi Gym & Wellness.

Wat is de temperatuur van het zwembad?

Het water wordt verwarmd tot een comfortabele temperatuur van 28 graden Celsius.

Wat is de lengte van het zwembad?

Het zwembad is 18 meter lang en dus uitstekend geschikt om baantjes te trekken.

Wat is het verschil tussen Nagomi Spa Treatments en Nagomi Gym & Wellness?

Bij Nagomi Gym & Wellness is het gebruik van het binnenzwembad, het bubbelbad, de sauna en de fitnessruimte voor alle hotelgasten toegankelijk. Voor behandelingen en massages brengt u een bezoek aan Nagomi Spa Treatments.