Veelgestelde vragen

Bij het hotel

Ik ben iets verloren, wat moet ik doen?

Bij verlies van uw items kunt u contact opnemen met het hotel via lostandfound@okura.nl. Gevonden items worden bewaard op een vaste plek volgens wettelijke vereisten. Verzending van uw artikelen kan worden verzorgd, verzendkosten zijn dan van toepassing.

Concierge

Wat zijn de prijzen voor de limousineservice?

Wij bieden 3 verschillende soorten limousinetransfers, de kosten per rit zijn als volgt:

Per Mercedes E-klasse voor € 92,50

Per Mercedes S-klasse voor € 107,50

Per Mercedes V-klasse (minibus, max. 7 personen) voor € 124,50

Houd er rekening mee dat deze tarieven ook van toepassing zijn per uur.

Wat zijn de prijzen voor busverhuur?

Een bus voor maximaal 50 personen kost € 275 per transfer en per uur.

Houd er rekening mee dat bij vervoer vanaf de luchthaven een toeslag van € 15 per transfer van toepassing is (parkeerkosten).

Kan ik kaartjes voor het openbaar vervoer kopen bij Hotel Okura Amsterdam?

Wij verkopen 24, 48 en 72 uur kaartjes voor het openbaarvervoer. De kosten hiervoor zijn € 8,00 (24), € 13,50 (48) en € 19,00 (72).

Zijn er taxi’s beschikbaar bij het hotel?

We hebben een taxistandplaats voor het hotel, waar taxi’s klaar staan om u onmiddellijk op te halen.

Kan ik een fiets huren bij Hotel Okura Amsterdam?

Hotel Okura Amsterdam heeft zijn eigen fietsen die kunnen worden gehuurd via de conciërge. De kosten zijn € 18,75 per 24 uur. Als u gebruik wilt maken van de fietsverhuur, neemt u dan contact op met de conciërge via concierge@okura.nl of via +31 (0)20 6787 444.

Kan het hotel een oppas regelen?

We kunnen een oppas voor u regelen. De kosten zijn € 30 per uur en na middernacht € 40 per uur. De kosten voor een taxi worden ook bij u in rekening gebracht en zijn verschillend per oppas.

Culinair

Ciel Bleu

Kan ik een reservering maken bij Ciel Bleu voor lunch?

Ciel Bleu Restaurant is alleen toegankelijk voor diner voor individuele gasten. Voor groepen kunnen we Ciel Bleu op verzoek voor u openen. Neem hiervoor contact op met ons team restaurant reserveringen via restaurants@okura.nl of +31 (0)20 6787 450.

Algemeen

Moeten we van te voren een menu kiezen als we met een groep zijn?

We raden u aan om van te voren een menu te kiezen als u met een groep komt. Zo kunnen wij u een soepel verloop van de avond garanderen. De gerechten in onze restaurants zijn delicaat en vergen (voor)bereidingstijd. Als u het menu pas bepaalt tijdens de avond zelf, kan dit leiden tot langere wachttijden.

Kan ik een tafel bij het raam reserveren?

U kunt altijd uw voorkeur met ons delen. We doen ons uiterste best om u te plaatsen aan een tafel aan het raam, maar kunnen hiervoor geen garantie bieden.

Kan ik mijn auto parkeren bij Hotel Okura Amsterdam en zijn hier kosten aan verbonden?

Wij hebben onze eigen ruime parkeergelegenheid met ondergrondse parkeergarage. Het parkeertarief is € 4 per uur. Hotelgasten betalen € 49 per 24 uur.

Wordt er rekening gehouden met mijn allergie of speciale dieet?

We willen dat iedereen van onze culinaire opties geniet ongeacht u dieetwensen. Wij vragen u om vooraf uw allergie en dieetwensen met ons te delen, zodat de chef op de hoogte is en passende alternatieven kan bereiden.

Hoe kan ik een cadeaukaart kopen van Hotel Okura Amsterdam?

De cadeaukaart van Okura kan 24 uur per dag worden gekocht en opgehaald bij de receptie van Hotel Okura Amsterdam. We kunnen het ook per aangetekende post naar u verzenden. U kunt uw verzoek sturen naar info@okura.nl. Meer informatie over de cadeaukaart vindt u hier.

Waarom moet ik mijn creditcardgegevens invullen tijdens mijn reserveringen?

Onze restaurants zijn ongelooflijk populair, daarom hanteren wij annuleringsvoorwaarden bij Ciel Bleu, Yamazato en Sazanka. Uw creditcardgegevens worden gebruikt om uw reservering te garanderen. Er worden geen kosten in rekening gebracht, tenzij u na 15:00 uur op de dag van de reservering annuleert of niet op komt dagen. In dat geval zijn annuleringsvoorwaarden van toepassing.

Heeft de cadeaukaart een beperkte geldigheid?

Onze cadeaukaarten zijn een jaar geldig vanaf de datum van aankoop. Lees de algemene voorwaarden van de cadeaukaart op www.okura.nl/giftcard.

Heeft Hotel Okura Amsterdam roomservice ter beschikking?

Wij bieden 24-uurs roomservice aan onze hotelgasten. Het roomservice menu is beschikbaar in elke kamer.

Kan ik mijn bagage achterlaten bij het hotel?

U kunt uw bagage voor en na uw verblijf bij ons achterlaten. Zo kunt u onbezorgd de stad verkennen.

Zijn er leeftijdsbeperkingen in het hotel?

U moet 18 jaar of ouder zijn om een reservering te kunnen maken bij ons hotel.

Serre

Zijn er private dining opties in Serre?

Serre bestaat uit één grote open ruimte, wat het niet mogelijk maakt om privé te dineren in dit restaurant. Er zijn echter twee grote tafels in het midden van het restaurant die geschikt zijn voor groepen.

Kan ik een reservering maken voor het terras van Serre?

Het terras van Serre ligt aan de waterkant. Op basis van de weersvoorspellingen wordt de service buiten of in het restaurant gedaan. Een aanvraag voor een tafel op het terras kan worden genoteerd bij de reservering, maar kan niet worden gegarandeerd.

Taste of Okura

Kan ik een workshop boeken voor 8 personen?

Het minimum aantal gasten voor een workshop is 10. Het is mogelijk om voor 8 gasten te boeken, maar er is een minimale besteding vereist.

Kan ik een voucher kopen voor Taste of Okura?

U kunt onze cadeaukaart kopen bij onze receptie of we kunnen het opsturen per aangetekende post. De kosten voor het verzenden per post zijn € 8,50. Meer informatie over de cadeaukaart vindt u hier.

Hoe moet ik mijn Taste of Okura reservering betalen?

Alle Taste of Okura reserveringen (groepen en individueel) moeten vooraf worden betaald via een paybylink die u toegestuurd krijgt.

Wanneer worden de nieuwe data voor de workshops bekend gemaakt?

Elk kwartaal stelt chef Louise O’Hare een nieuwe reeks workshops en masterclasses samen. Individuele workshops worden geüpload op de website zodra de data beschikbaar zijn.

Teppanyaki Restaurant Sazanka

Wat is het verschil tussen de restaurants Sazanka en Yamazato?

Hoewel beide een Japanse keuken serveren, bieden deze twee restaurants twee heel verschillende ervaringen. In Teppanyaki Restaurant Sazanka kookt de chef voor uw ogen op een hete bakplaat. U deelt uw tafel met andere gasten, wat resulteert in een levendige sfeer. In Yamazato Restaurant wordt de authentieke Japanse Kaiseki-keuken geserveerd in een traditionele en intieme setting.

Moeten wij van te voren een menu kiezen bij Sazanka?

U bent niet verplicht om van te voren een menu te kiezen als uw gezelschap uit 8 gasten of minder bestaat. U kunt besluiten om een menu te kiezen of à la carte gerechten te bestellen.

Is het mogelijk om sushi te eten in Sazanka?

In Sazanka hebben wij een beperkt sushimenu beschikbaar voor onze gasten. De sushi wordt geserveerd vanuit de keuken van Yamazato en kan daarom alleen besteld worden voor 21:30 uur.

Kunnen wij bij Sazanka een eigen tafel krijgen?

U zit met ongeveer 8 gasten aan één bakplaat, wat betekent dat dit afhangt van het aantal gasten waarmee u naar Sazanka komt.

Twenty Third Bar

Kan ik een reservering maken bij de Twenty Third Bar?

Nee, u kunt op elk moment binnen lopen tijdens de openingstijden.

Is de Twenty Third Bar alleen toegankelijk voor hotelgasten?

U bent van harte welkom in de Twenty Third Bar, ook als u niet in Hotel Okura Amsterdam verblijft.

Yamazato Restaurant

Moeten wij om 21:30 uur het restaurant verlaten?

Nee, zolang u uw laatste gerechten vóór 21:30 uur besteld heeft, bent u welkom om zo lang te blijven als u wilt.

Kan ik online een plek reserveren aan de sushibar?

Helaas niet, maar neem gerust contact op met de afdeling restaurantreserveringen via restaurants@okura.nl of +31 (0)20 6788 450.

Wat is het verschil tussen de restaurants Sazanka en Yamazato?

Hoewel beide een Japanse keuken serveren, bieden deze twee restaurants twee heel verschillende ervaringen. In Teppanyaki Restaurant Sazanka kookt de chef voor uw ogen op een hete bakplaat. U deelt uw tafel met andere gasten, wat resulteert in een levendige sfeer. In Yamazato Restaurant wordt de authentieke Japanse Kaiseki-keuken geserveerd in een traditionele en intieme setting.

Le Camelia

Kan ik gebruik maken van het ontbijtrestaurant, Le Camelia, als ik niet in het hotel verblijf?

U bent van harte welkom om te genieten van ons heerlijke ontbijt, ook als u niet bij ons verblijft. Ontbijtrestaurant Le Camelia is geopend op werkdagen van 06:30 tot 10:30 uur en in het weekend van 06:30 tot 11:30 uur.

Is de kamerprijs inclusief ontbijt?

Dit hangt af van uw boeking. U kunt dit vinden in uw bevestigingsmail. Als dit niet is inbegrepen, kunt u het toevoegen aan uw boeking door contact op te nemen met onze afdeling Reserveringen via reservations@okura.nl of +31 (0)20 6788 300. U kunt ook Le Camelia binnenlopen om van het ontbijt te genieten. De prijs voor het ontbijt is € 32,00 voor volwassenen en € 17,50 voor kinderen.

Wat voor ontbijt serveert Le Camelia?

Le Camelia is een ontbijtrestaurant in buffetstijl, inclusief verschillende warme gerechten die de chef à la minute voor u bereidt.

Wat is de prijs van het ontbijt voor kinderen?

De ontbijtprijs voor een kind (4 tot 11 jaar) is € 17,50. Het ontbijt is gratis voor kinderen jonger dan 4 jaar.

Hotelfaciliteiten

Waar kan ik mijn documenten printen bij Hotel Okura Amsterdam?

U kunt uw document naar de conciërge sturen via concierge@okura.nl en hen vragen om uw documenten af te drukken.

Heeft het hotel een business centre?

We hebben een business centre in het souterrain van het hotel.

Is er Wi-Fi in het hotel?

Selecteer ‘’Okura’’ om gebruik te maken van het internet. Er is geen gebruikersnaam of wachtwoord vereist.

Locatie

Ligt Hotel Okura Amsterdam in de buurt van het stadscentrum?

Het hotel ligt in de bruisende wijk De Pijp en het Museumplein ligt op loopafstand. De hotspots van Amsterdam zijn gemakkelijk bereikbaar met het openbaarvervoer of per fiets (te huur bij het hotel).

Bevindt het hotel zich in een veilige buurt?

De Pijp, waar het hotel zich bevindt, is één van de gezelligste wijken van Amsterdam. Maakt u zich ’s nachts geen zorgen over uw veiligheid. Neem gewoon de voorzorgsmaatregelen die u normaal zou nemen bij een bezoek aan een drukke stad.

Hoe lang duurt het om bij Hotel Okura Amsterdam te komen vanaf Schiphol International Airport?

Het hotel ligt op slechts 15 minuten afstand met de auto van Schiphol International Airport.

Biedt u een shuttle service aan?

Een shuttle rijdt van de luchthaven naar het hotel en vice versa. Deze service wordt beheerd door een extern bedrijf (Connexxion). Vanaf het vliegveld vertrekt elke 20 minuten van 06:00 tot 21:00 uur een bus. Wilt u gebruik maken van deze service? Dat kunt u dit alleen reserveren via hun eigen website: http://www.airporthotelshuttle.nl/site/home.asp. Van het hotel naar het vliegveld kunnen reserveringen gemaakt worden via ons Conciërge Team via concierge@okura.nl. Reserveringen moeten ten minste 2 uur voor vertrek worden gemaakt. De shuttle naar het vliegveld toe rijdt elke 30 minuten van 06:45 tot 21:45 uur. De kosten zijn € 18,50 voor een enkele reis en € 29,50 voor een retour.

Betaling

Kunt u mijn factuur van mijn laatste bezoek per email versturen?

Neem contact op met onze receptie via info@okura.nl. Zij kunnen u de factuur van uw laatste bezoek versturen per email.

Hoe lang duurt het voordat mijn creditcard niet meer belast is met de aanbetaling?

Dit is afhankelijk van uw creditcardmaatschappij. Direct na het uitchecken, zullen wij de creditcard autorisatie opheffen.

Wordt mijn creditcard vooraf belast?

Voor het boeken van een kamer brengen wij € 0,01 in rekening op uw creditcard. We doen dit om creditcardfraude te voorkomen. De € 0,01 wordt met uw totale factuur verrekend.

Kan de boeking of reservering ook door derden worden betaald?

We kunnen u een machtigingsformulier of paybylink sturen om de reservering voor iemand anders te garanderen of te betalen.

Kamers

Inchecken

Is het mogelijk om eerder dan 15:00 uur in te checken?

Vroeger inchecken is mogelijk als de beschikbaarheid dit toelaat en wordt daarom niet gegarandeerd. Als u gegarandeerd wilt zijn van een kamer bij aankomst voor 15:00 uur raden wij u aan om de nacht voorafgaand aan uw aankomst ook te boeken.

Wat als ik voor 15:00 uur in het hotel arriveer?

U kunt uw bagage bij ons achterlaten en genieten van een lunch in Serre, of beginnen met het verkennen van de stad.

Is er een aanbetaling vereist bij het inchecken?

Houdt er rekening mee dat al u wordt gevraagd om een borg of creditcardautorisatie achter te laten. Er zijn twee manieren om de aanbetaling te voldoen: u kunt een contante borg van € 200 per nacht achterlaten om de kamerprijs en extra kosten gemaakt in onze restaurant of Nagomi Spa & Health te dekken. Of u kunt het hotel een pre-autorisatie laten doen op uw creditcard. Een pre-autorisatie op uw creditcard is vergelijkbaar met elke andere toeslag op een creditcard, maar in plaats van het geld van de kaarthouder te debiteren, plaatst het hotel tijdelijk een autorisatie voor de duur van het hotelverblijf.

Uitchecken

Kan ik later dan 12:00 uur uitchecken?

Later uitchecken dan 12:00 uur is mogelijk als de beschikbaarheid dit toelaat. De extra kosten voor het later uitchecken zijn als volgt:

Tot 12:00 uur – kosteloos

Tussen 12:00 en 15:00 uur – 25% van de kamerprijs

Tussen 15:00 en 18:00 uur – 50% van de kamerprijs

Na 18:00 uur – 100% van de kamerprijs

Kan ik mijn bagage na het uitchecken achterlaten in het hotel?

U kunt uw bagage bij ons achterlaten en genieten van een extra dag in de stad zonder uw koffers.

Kamerfaciliteiten

Is er koffie beschikbaar in de kamer?

Al onze kamers hebben een Nespresso-apparaat.

Hebben alle kamers van Hotel Okura Amsterdam een Japans toilet?

Niet al onze kamers hebben een Japans toilet, maar de meeste Executive Kamers en Suites beschikken wel over een Japans toilet.

Hebben alle kamers van Hotel Okura Amsterdam airconditioning?

Al onze hotelkamers beschikken over airconditioning.

Hebben alle kamers van Hotel Okura Amsterdam een strijkijzer met strijkplank?

Elke kamer heeft een strijkijzer en strijkplank ter beschikking. U vindt ze beide in de kast.

Welke tv-kanalen zijn beschikbaar in mijn hotelkamer?

Nationale en geselecteerde internationale tv-zenders zijn kosteloos te bekijken.

Welke bedden worden er in het hotel gebruikt?

Op https://www.doux.nl/hotel-okura kunt u ons assortiment kussens, lakens, matrassen, bedden en boxsprings bekijken.

Wellness

Kan ik gebruikmaken van Nagomi Health als ik geen hotelgast ben?

Alleen gasten van het hotel, gasten van Nagomi Spa en leden kunnen gebruikmaken van de faciliteiten in Nagomi Health.

Wat is de temperatuur van het zwembad?

Het water wordt verwarmd tot een comfortabele temperatuur van 28 graden Celsius.

Wat is de lengte van het zwembad?

Het zwembad is 18 meter lang en dus uitstekend geschikt om baantjes te trekken.