Veelgestelde vragen

Bij het hotel

Ik ben iets verloren, wat moet ik doen?

Bij verlies van uw items kunt u contact opnemen met het hotel via lostandfound@okura.nl. Gevonden items worden bewaard op een vaste plek volgens wettelijke vereisten. Verzending van uw artikelen kan worden verzorgd, verzendkosten zijn dan van toepassing.

Concierge

Kan het hotel een oppas regelen?

We kunnen een oppas voor u regelen. De kosten zijn € 30 per uur en na middernacht € 40 per uur. De kosten voor een taxi worden ook bij u in rekening gebracht en zijn verschillend per oppas.

Wat zijn de prijzen voor de limousineservice?

Wij bieden 3 verschillende soorten limousinetransfers, de kosten per rit zijn als volgt:

Per Mercedes E-klasse voor € 92,50

Per Mercedes S-klasse voor € 107,50

Per Mercedes V-klasse (minibus, max. 7 personen) voor € 124,50

Houd er rekening mee dat deze tarieven van toepassing zijn per uur.

Wat zijn de prijzen voor busverhuur?

Een bus voor maximaal 50 personen kost € 275 per transfer en per uur.

Houd er rekening mee dat bij vervoer vanaf de luchthaven een toeslag van € 15 per transfer van toepassing is (parkeerkosten).

Kan ik kaartjes voor het openbaar vervoer kopen bij Hotel Okura Amsterdam?

Wij verkopen 24, 48 en 72 uur kaartjes voor het openbaarvervoer. De kosten hiervoor zijn € 8,00 (24), € 13,50 (48) en € 19,00 (72).

Zijn er taxi’s beschikbaar bij het hotel?

We hebben een taxistandplaats voor het hotel, waar taxi’s klaar staan om u onmiddellijk op te halen.

Kan ik een fiets huren bij Hotel Okura Amsterdam?

Hotel Okura Amsterdam heeft zijn eigen fietsen die kunnen worden gehuurd via de conciërge. De kosten zijn € 18,75 per 24 uur. Als u gebruik wilt maken van de fietsverhuur, neemt u dan contact op met de conciërge via concierge@okura.nl of via +31 (0)20 6787 444.

Culinair

Ciel Bleu

Serre

Zijn er private dining opties in Serre?

Serre bestaat uit één grote open ruimte, wat het niet mogelijk maakt om privé te dineren in dit restaurant. Er zijn echter twee grote tafels in het midden van het restaurant die geschikt zijn voor groepen.

Kan ik een reservering maken voor het terras van Serre?

Het terras van Serre ligt aan de waterkant. Op basis van de weersvoorspellingen wordt de service buiten of in het restaurant gedaan. Een aanvraag voor een tafel op het terras kan worden genoteerd bij de reservering, maar kan niet worden gegarandeerd.

Taste of Okura

Kan ik een workshop boeken voor 8 personen?

Op dit moment nemen wij reservering aan voor 2 personen.

Kan ik een voucher kopen voor Taste of Okura?

U kunt onze cadeaukaart kopen via deze website.

Hoe moet ik mijn Taste of Okura reservering betalen?

Alle Taste of Okura reserveringen (groepen en individueel) moeten vooraf worden betaald via een paybylink die u toegestuurd krijgt.

Teppanyaki Restaurant Sazanka

Wat is het verschil tussen de restaurants Sazanka en Yamazato?

Hoewel beide een Japanse keuken serveren, bieden deze twee restaurants twee heel verschillende ervaringen. In Teppanyaki Restaurant Sazanka kookt de chef voor uw ogen op een hete bakplaat. U deelt uw tafel met andere gasten, wat resulteert in een levendige sfeer. In Yamazato Restaurant wordt de authentieke Japanse Kaiseki-keuken geserveerd in een traditionele en intieme setting.

Moeten wij van te voren een menu kiezen bij Sazanka?

U bent niet verplicht om van te voren een menu te kiezen als uw gezelschap uit 8 gasten of minder bestaat. U kunt besluiten om een menu te kiezen of à la carte gerechten te bestellen.

Is het mogelijk om sushi te eten in Sazanka?

In Sazanka hebben wij een beperkt sushimenu beschikbaar voor onze gasten. De sushi wordt geserveerd vanuit de keuken van Yamazato en kan daarom alleen besteld worden voor 21:30 uur.

Kunnen wij bij Sazanka een eigen tafel krijgen?

U zit met ongeveer 8 gasten aan één bakplaat, wat betekent dat dit afhangt van het aantal gasten waarmee u naar Sazanka komt.

Twenty Third Bar

Is de Twenty Third Bar alleen toegankelijk voor hotelgasten?

U bent van harte welkom in de Twenty Third Bar, ook als u niet in Hotel Okura Amsterdam verblijft.

Is een reservering verplicht voor de Twenty Third Bar en Lobby Bar?

Ja, een reservering voor een van onze bars is verplicht. U kunt reserveren via +3120 6787 450 of restaurants@okura.nl.

Yamazato Restaurant

Kan ik online een plek reserveren aan de sushibar?

Helaas niet, maar neem gerust contact op met de afdeling restaurantreserveringen via restaurants@okura.nl of +31 (0)20 6788 450.

Wat is het verschil tussen de restaurants Sazanka en Yamazato?

Hoewel beide een Japanse keuken serveren, bieden deze twee restaurants twee heel verschillende ervaringen. In Teppanyaki Restaurant Sazanka kookt de chef voor uw ogen op een hete bakplaat. U deelt uw tafel met andere gasten, wat resulteert in een levendige sfeer. In Yamazato Restaurant wordt de authentieke Japanse Kaiseki-keuken geserveerd in een traditionele en intieme setting.

Le Camelia

Is de kamerprijs inclusief ontbijt?

Dit hangt af van uw boeking. U kunt dit vinden in uw bevestigingsmail. Als dit niet is inbegrepen, kunt u het toevoegen aan uw boeking door contact op te nemen met onze afdeling Reserveringen via reservations@okura.nl of +31 (0)20 6788 300. U kunt ook Le Camelia binnenlopen om van het ontbijt te genieten. De prijs voor het ontbijt is € 34 voor volwassenen en € 19 voor kinderen.

Wat is de prijs van het ontbijt voor kinderen?

De ontbijtprijs voor een kind (4 tot 11 jaar) is € 19. Het ontbijt is gratis voor kinderen jonger dan 4 jaar.

Hoe serveert het hotel het ontbijt?

Wij bieden u een geserveerd ontbijtbuffet. Afhankelijk van de drukte in het hotel wordt uw ontbijt op uw kamer of in Le Camelia geserveerd. U wordt hierover geïnformeerd bij check-in.

Algemeen

Hoeveel gasten kunnen er in één kamer verblijven?

Het maximaal aantal personen per kamer is 2. In onze Junior Suites en Suites bieden we de mogelijkheid om een extra bed in de kamer te plaatsen, zodat u met 3 personen gebruik kunt maken van de kamer. We kunnen maximaal 1 extra bed per kamer plaatsen vanwege de brandveiligheidsvoorschriften.

Heeft Hotel Okura Amsterdam familiekamers?

Wij beschikken over familiekamers. Boek uw familieverblijf en beleef samen met uw gezin een heerlijke tijd in Amsterdam.

Wat zijn de kosten voor een extra bed?

In onze Junior Suites en Suites bieden we de mogelijkheid om een extra bed in de kamer te plaatsen, zodat u met 3 personen gebruik kunt maken van de kamer. De prijs voor een extra bed is € 70.

Kan ik tijdens mijn verblijf kiezen tussen een King of Twin bed?

Houd er rekening mee dat dit een verzoek is en dat we de voorkeur van het bed niet kunnen garanderen. Uiteraard zal de receptie bij het inchecken proberen aan uw wensen tegemoet te komen.

Worden er in het hotel kranten bezorgd?

Wij kunnen uw favoriete krant voor u bestellen. Geef uw voorkeur aan tijdens uw boeking.

Heeft het hotel kamers waarin gerookt mag worden?

Wij zijn een rookvrij hotel volgens de Nederlandse wetgeving. We hebben een aangewezen rookruimte die zich buiten voor het hotel bevindt.

Welk soort adapter wordt in Nederland gebruikt?

Al onze kamers hebben stopcontacten die geschikt zijn voor Engelse, Zwitserse, Franse en Nederlandse stekkers (type C en F). Voor reizigers uit de Verenigde Staten adviseren wij om een adapter mee te nemen.

Ik kan via de website geen reservering maken voor een groep. Is het wel mogelijk om met een groep te komen lunchen of dineren?

Reserveringen voor groepen groter dan 7 personen kunnen worden gemaakt bij de afdeling restaurantreserveringen via restaurants@okura.nl of +31 (0)20 6787 450.

Gelden er kledingvoorschriften in de restaurants van Hotel Okura Amsterdam?

We vragen u vriendelijk om rekening te houden met de kledingvoorschriften ‘smart casual’ (geen korte broeken boven de knie (mannen), geen slippers en geen petten of hoeden).

Moeten we van te voren een menu kiezen als we met een groep zijn?

We raden u aan om van te voren een menu te kiezen als u met een groep komt. Zo kunnen wij u een soepel verloop van de avond garanderen. De gerechten in onze restaurants zijn delicaat en vergen (voor)bereidingstijd. Als u het menu pas bepaalt tijdens de avond zelf, kan dit leiden tot langere wachttijden.

Hotelfaciliteiten

Waar kan ik mijn documenten printen bij Hotel Okura Amsterdam?

U kunt uw document naar de conciërge sturen via concierge@okura.nl en hen vragen om uw documenten af te drukken.

Heeft het hotel een business centre?

We hebben een business centre in het souterrain van het hotel.

Is er Wi-Fi in het hotel?

Selecteer ‘’Okura’’ om gebruik te maken van het internet. Er is geen gebruikersnaam of wachtwoord vereist.

Zijn huisdieren toegestaan?

Huisdieren zijn niet toegestaan, met uitzondering van hulphonden.

Locatie

Ligt Hotel Okura Amsterdam in de buurt van het stadscentrum?

Het hotel ligt in de bruisende wijk De Pijp en het Museumplein ligt op loopafstand. De hotspots van Amsterdam zijn gemakkelijk bereikbaar met het openbaarvervoer of per fiets (te huur bij het hotel).

Bevindt het hotel zich in een veilige buurt?

De Pijp, waar het hotel zich bevindt, is één van de gezelligste wijken van Amsterdam. Maakt u zich ’s nachts geen zorgen over uw veiligheid. Neem gewoon de voorzorgsmaatregelen die u normaal zou nemen bij een bezoek aan een drukke stad.

Hoe lang duurt het om bij Hotel Okura Amsterdam te komen vanaf Schiphol International Airport?

Het hotel ligt op slechts 15 minuten afstand met de auto van Schiphol International Airport.

Biedt u een shuttle service aan?

Een shuttle rijdt van de luchthaven naar het hotel en vice versa. Deze service wordt beheerd door een extern bedrijf (Connexxion). Vanaf het vliegveld vertrekt elke 20 minuten van 06:00 tot 21:00 uur een bus. Wilt u gebruik maken van deze service? Dat kunt u dit alleen reserveren via hun eigen website: http://www.airporthotelshuttle.nl/site/home.asp. Van het hotel naar het vliegveld kunnen reserveringen gemaakt worden via ons Conciërge Team via concierge@okura.nl. Reserveringen moeten ten minste 2 uur voor vertrek worden gemaakt. De shuttle naar het vliegveld toe rijdt elke 30 minuten van 06:45 tot 21:45 uur. De kosten zijn € 18,50 voor een enkele reis en € 29,50 voor een retour.

Betaling

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden voor de restaurants?

U kunt tot 15:00 uur op de dag van uw reservering kosteloos annuleren. Annuleert u na 15:00 uur dan worden annuleringskosten in rekening gebracht per gast.

Kunt u mijn factuur van mijn laatste bezoek per email versturen?

Neem contact op met onze receptie via info@okura.nl. Zij kunnen u de factuur van uw laatste bezoek versturen per email.

Hoe lang duurt het voordat mijn creditcard niet meer belast is met de aanbetaling?

Dit is afhankelijk van uw creditcardmaatschappij. Direct na het uitchecken, zullen wij de creditcard autorisatie opheffen.

Wordt mijn creditcard vooraf belast?

Voor het boeken van een kamer brengen wij € 0,01 in rekening op uw creditcard. We doen dit om creditcardfraude te voorkomen. De € 0,01 wordt met uw totale factuur verrekend.

Kan de boeking of reservering ook door derden worden betaald?

We kunnen u een machtigingsformulier of paybylink sturen om de reservering voor iemand anders te garanderen of te betalen.

Welke betaalmogelijkheden kan ik gebruiken in het hotel

U kunt betalen met de volgende betaalmogelijkheden: American Express, China Union Pay, Diners Club, Discover, JCB, Maestro, MasterCard and VISA. Daarnaast kunt u ook gebruikmaken van ApplePay in het hotel.

Kamers

Inchecken

Is het mogelijk om eerder dan 15:00 uur in te checken?

Geniet nog iets langer van de Okura-ervaring door uw reservering te upgraden met gegarandeerd vroeg inchecken en laat uitchecken voor € 59. U kunt dit arrangement reserveren via reservations@okura.nl.

Wat als ik voor 15:00 uur in het hotel arriveer?

U kunt uw bagage bij ons achterlaten en genieten van een lunch in Serre, of beginnen met het verkennen van de stad.

Is er een aanbetaling vereist bij het inchecken?

Houdt er rekening mee dat al u wordt gevraagd om een borg of creditcardautorisatie achter te laten. Er zijn twee manieren om de aanbetaling te voldoen: u kunt een contante borg van € 200 per nacht achterlaten om de kamerprijs en extra kosten gemaakt in onze restaurant of Nagomi Spa & Health te dekken. Of u kunt het hotel een pre-autorisatie laten doen op uw creditcard. Een pre-autorisatie op uw creditcard is vergelijkbaar met elke andere toeslag op een creditcard, maar in plaats van het geld van de kaarthouder te debiteren, plaatst het hotel tijdelijk een autorisatie voor de duur van het hotelverblijf.

Uitchecken

Kan ik later dan 12:00 uur uitchecken?

Geniet nog iets langer van de Okura-ervaring door uw reservering te upgraden met gegarandeerd vroeg inchecken en laat uitchecken voor € 59. U kunt dit arrangement reserveren via reservations@okura.nl.

Kan ik mijn bagage na het uitchecken achterlaten in het hotel?

U kunt uw bagage bij ons achterlaten en genieten van een extra dag in de stad zonder uw koffers.

Kamerfaciliteiten

Welke bedden worden er in het hotel gebruikt?

Op www.douxestore.com kunt u ons assortiment kussens, lakens, matrassen, bedden en boxsprings bekijken.

Is er koffie beschikbaar in de kamer?

Al onze kamers hebben een Nespresso-apparaat.

Hebben alle kamers van Hotel Okura Amsterdam een Japans toilet?

Niet al onze kamers hebben een Japans toilet, maar de meeste Executive Kamers en Suites beschikken wel over een Japans toilet.

Hebben alle kamers van Hotel Okura Amsterdam airconditioning?

Al onze hotelkamers beschikken over airconditioning.

Hebben alle kamers van Hotel Okura Amsterdam een strijkijzer met strijkplank?

Elke kamer heeft een strijkijzer en strijkplank ter beschikking. U vindt ze beide in de kast.

Welke tv-kanalen zijn beschikbaar in mijn hotelkamer?

Nationale en geselecteerde internationale tv-zenders zijn kosteloos te bekijken.

Wellness

Kan ik gebruikmaken van Nagomi Health als ik geen hotelgast ben?

Alleen gasten van het hotel, gasten van Nagomi Spa en leden kunnen gebruikmaken van de faciliteiten in Nagomi Health.

Wat is de temperatuur van het zwembad?

Het water wordt verwarmd tot een comfortabele temperatuur van 28 graden Celsius.

Wat is de lengte van het zwembad?

Het zwembad is 18 meter lang en dus uitstekend geschikt om baantjes te trekken.

Covid-19

Waarom kan ik alleen voor vaste tijdvakken reserveren in de restaurants?

Wij hanteren tijdvakken voor Yamazato en Sazanka in verband met de maatregelen omtrent Covid-19. Dit doen we om de aankomst en het vertrek van gasten soepel te laten verlopen, met voldoende tijd tussen de reserveringen om het gehele restaurant grondig te reinigen. Het is momenteel niet mogelijk om op een ander tijdstip dan de aangegeven tijdvakken te reserveren in Yamazato en Sazanka. In Serre werken we niet met vaste aanvangstijden, wel met een maximale tijdsduur van 2 uur per reservering.

Waarom kan ik geen reservering maken aan de sushibar van Yamazato?

De sushibar is te smal om de 1,5 meter afstand te garanderen tussen de gasten en de chefs.

Voor hoeveel personen kan ik een tafel reserveren?

In al onze restaurants kunt u een tafel reserveren voor maximaal 2 personen, behalve als uw huishouden uit meer dan 2 personen bestaat. Ook aan een bar mag u met maximaal 2 personen naast elkaar plaatsnemen, met uitzondering van grotere huishoudens.

Waarom zijn nog niet alle faciliteiten open?

De gezondheid en het welzijn van onze gasten en collega’s heeft onze hoogste prioriteit. Wij volgen de maatregelen die het RIVM en de Nederlandse overheid hebben afgekondigd voor Nederland strikt op. Deze maatregelen hebben grote invloed op onze manier van werken en dienstverlening. Het geleidelijk openen van faciliteiten geeft ons de kans om waar nodig gaandeweg aanpassingen te maken, om zo de beste aanpak en route binnen een 1,5 meteromgeving te creëren.

Kunnen wij bij Hotel Okura Amsterdam privé dineren?

Er zijn beperkte mogelijkheden voor private dining. U kunt hiervoor contact opnemen met ons reserveringsteam.

Is een reservering verplicht voor de Twenty Third Bar en Lobby Bar?

Ja, een reservering voor een van onze bars is verplicht. U kunt reserveren via +3120 6787 450 of restaurants@okura.nl.

Wat is het gevolg van Covid-19 op de annuleringsvoorwaarden van Hotel Okura Amsterdam?

Wij kunnen ons voorstellen dat uw reisplannen worden beïnvloed door de onzekere tijd. Omdat we bij Hotel Okura Amsterdam geloven in verantwoord en veilig reizen, passen we tijdelijk ons beleid aan om maximale flexibiliteit te bieden wanneer u de komende tijd naar Amsterdam reist. Alle individuele reserveringen die vanaf vandaag gemaakt worden op www.okura.nl met aankomst tot 30 december 2020 kunnen kosteloos worden gewijzigd of geannuleerd tot 24 uur voor de geplande aankomstdag. Neem voor eventuele aanpassingen contact op met onze afdeling reserveringen via reserveringen@okura.nl. We kijken ernaar uit om u binnenkort te verwelkomen.

Kunnen wij voor een laag tarief bij jullie een kamer boeken gezien de situatie?

Wij hebben een speciaal arrangement samengesteld vanaf € 299 per kamer per nacht inclusief ontbijt, diner en parkeren, gebaseerd op 2 personen. Boek hier uw staycation en waan u in Japan.

Hoe serveert het hotel het ontbijt?

Wij bieden u een geserveerd ontbijtbuffet. Afhankelijk van de drukte in het hotel wordt uw ontbijt op uw kamer of in Le Camelia geserveerd. U wordt hierover geïnformeerd bij check-in.

Komt er weer een staycation aanbieding?

Staycation in eigen land, dat kan bij Hotel Okura Amsterdam met een ‘reis naar Japan’. Stap Okura’s wereld binnen en krijg het gevoel alsof u écht even weg bent.