Persbericht: Hotel Okura Amsterdam behaalt als eerste Nederlandse bedrijf de ‘GBAC STAR™ Facility Accreditation’

Amsterdam, 21 oktober 2020 – Hotel Okura Amsterdam heeft de Global Biorisk Advisory Council (GBAC) STAR-accreditatie behaald, de internationale erkenning voor faciliteiten die zijn voorbereid op situaties met biologische risico’s. Daarmee is het vijfsterrenhotel de eerste locatie in Nederland die deze internationale erkenning behaalt. De GBAC STAR-accreditatie wordt toegekend aan bedrijven die aantoonbaar zijn voorbereid op uitbraken en pandemieën. Onder leiding van GBAC, een divisie van de wereldwijde schoonmaakbranchevereniging ISSA, heeft Hotel Okura Amsterdam de strengste protocollen geïmplementeerd voor reiniging, desinfectie en infectieziektepreventie.

Als enige accreditatie voor uitbraakpreventie in de schoonmaakindustrie, helpt GBAC STAR organisaties bij het opstellen van protocollen en procedures. Ook biedt het trainingen aan en beoordeelt het in hoeverre een instelling is voorbereid op risicosituaties. “Door GBAC STAR-accreditatie zijn werknemers, gasten en andere belanghebbenden ervan verzekerd dat het bedrijf over geverifieerde systemen beschikt om een ​​schone en gezonde omgeving te behouden”, aldus GBAC Executive Director Patricia Olinger. “Met het behalen van GBAC STAR heeft Hotel Okura Amsterdam de erkenning van een autoriteit ontvangen dat het strikte protocollen volgt voor situaties met biorisico’s. Daarmee toont het hotel paraatheid en toewijding om veilig te werken.”

Om de GBAC STAR-accreditatie te verkrijgen, moest Hotel Okura Amsterdam aantonen dat het de 20 kernelementen van het programma naleeft. Die variëren van standaardprocedures en risicoanalyses tot persoonlijke beschermingsmiddelen en maatregelen voor paraatheid en reactie op noodsituaties.

Over GBAC, een divisie van ISSA

De Global Biorisk Advisory Council (GBAC), een divisie van ISSA, helpt organisaties en bedrijven zich voor te bereiden op en te herstellen van biologische dreigingen, situaties met biologisch gevaar en real-time crises. Het biedt opleiding, training, begeleiding, certificering, responsbeheer en crisisadvies voor situaties die een hoger niveau van reiniging, desinfectie en herstel vereisen. Bekijk voor meer informatie over GBAC en de GBAC STAR-accreditatie www.gbac.org

Over ISSA

Met meer dan 9.300 leden – waaronder distributeurs, fabrikanten, groothandels, aannemers en schoonmaakpersoneel – is ISSA ’s werelds toonaangevende branchevereniging voor de schoonmaakindustrie. De vereniging zet zich in om de manier waarop de wereld naar schoonmaken kijkt te veranderen, door haar leden handvatten te bieden om schoonmaken te promoten als een investering in de menselijke gezondheid, het milieu en een beter bedrijfsresultaat. Het hoofdkantoor is gevestigd in Northbrook, Illinois, VS, en de vereniging heeft regionale kantoren in Duitsland, Canada, Australië, Zuid-Korea en China. Bekijk voor meer informatie over ISSA www.issa.com

Hotel Okura Amsterdam is onderdeel van Okura Nikko Hotel Management, een keten met meer dan 70 hotels in voornamelijk Azië. Het hotel is tevens lid van The Leading Hotels of the World. Hotel Okura Amsterdam beschikt over 300 kamers en biedt gasten, naast hoogstaande hotelaccommodatie, een spa- en fitnesscentrum, ultramoderne conferentieruimten en keuze uit vier restaurants – waarvan er drie zijn onderscheiden door Guide Michelin. Hotel Okura Amsterdam ligt op korte afstand van zowel het zakelijke district van Amsterdam als van de belangrijke toeristische attracties en musea.