KAMERS

  • Hoeveel gasten kunnen er in één kamer verblijven?

    Elke kamer is geschikt voor maximaal twee personen. In onze Junior Suites en Suites is er bovendien de mogelijkheid om een extra bed toe te voegen, waardoor een derde gast comfortabel kan verblijven.

  • Is Hotel Okura Amsterdam kindvriendelijk?

    Kinderen tot 12 jaar verblijven bij ons gratis. Boekt u een gezinsverblijf, dan kunt u profiteren van onze aangrenzende kamers, die zowel privacy als comfort bieden voor het hele gezin.

  • Kan ik een king-size bed of twin bed krijgen tijdens mijn verblijf?

    We doen ons best om aan uw voorkeur te voldoen, maar kunnen helaas niet garanderen welk type bed beschikbaar is.

  • Welk type adapter wordt er gebruikt in Nederland?

    Al onze kamers zijn voorzien van stopcontacten die geschikt zijn voor Engelse, Zwitserse, Franse en Nederlandse stekkers (type C en F). Voor reizigers uit de Verenigde Staten raden wij aan om een eigen adapter mee te nemen. Heeft u tijdens uw verblijf toch een adapter nodig? Neem dan gerust contact op met de receptie; wij helpen u graag verder.

  • Is er een koffiezetapparaat in de kamer?

    Al onze kamers zijn uitgerust met een Nespresso-apparaat.

  • Hebben alle kamers een Japans toilet?

    Niet al onze kamers beschikken over een Japans toilet. Deze faciliteit is exclusief beschikbaar in onze Panorama-kamers en Luxe Suites.

  • Hebben alle kamers airconditioning?

    Al onze hotelkamers zijn voorzien van airconditioning.

  • Hebben alle kamers een strijkijzer en strijkplank?

    Elke kamer is voorzien van een strijkijzer en strijkplank. U vindt beide in de kledingkast.

  • Welke tv-zenders zijn er beschikbaar in mijn hotelkamer?

    Nationale en geselecteerde internationale tv-zenders zijn gratis beschikbaar. In alle hotelkamers is een Chromecast aanwezig waarmee u rechtstreeks vanaf uw eigen apparaat kunt streamen.

  • Welk type beddengoed is er in de kamers van Hotel Okura Amsterdam?

    Het beddengoed in onze kamers is afkomstig uit de exclusieve DOUXE-collectie. U kunt onze selectie van kussens, lakens, matrassen, bedden en boxsprings bekijken op www.douxestore.com.

  • Biedt Hotel Okura Amsterdam roomservice aan?

    Wij bieden 24-uurs roomservice aan. Het roomservice-menu is in elke kamer beschikbaar.

LOCATIE

  • Ligt Hotel Okura Amsterdam dicht bij het stadscentrum?

    Het hotel bevindt zich in de kosmopolitische wijk De Pijp op loopafstand van het Museumkwartier. De hotspots van Amsterdam zijn eenvoudig bereikbaar met het openbaar vervoer, of op de traditionele Nederlandse manier, met de fiets.

  • Hoe is de omgeving van het hotel?

    Het hotel bevindt zich in De Pijp, een rustige buurt in Amsterdam. U hoeft zich geen zorgen te maken over uw veiligheid ’s nachts, maar we raden aan om de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen te nemen die u normaal gesproken ook zou treffen bij een bezoek aan een drukke stad.

  • Hoe lang duurt het om van de luchthaven naar Hotel Okura Amsterdam te komen?

    Het duurt ongeveer 15 minuten met de auto en 30 minuten met het openbaar vervoer.

CULINAIR, BARS & WINKELS

  • Hoe kan ik een groepsreservering maken?

    Voor groepen van meer dan 7 personen kunt u contact opnemen met onze Restaurantreserveringsafdeling. Bel ons op +31 (0) 20 6787450 of stuur een e-mail naar restaurants@okura.nl.

  • Wat is de dresscode in de restaurants van Hotel Okura Amsterdam?

    Wij verzoeken u vriendelijk om onze dresscode ‘smart casual’ aan te houden (geen korte broeken boven de knie voor mannen, geen slippers en geen petten of hoeden).

  • Moeten we het menu vooraf bepalen bij een groepsreservering?

    Wij raden dit aan om een soepele dinerervaring te garanderen. De gerechten in onze restaurants zijn zeer verfijnd en vragen veel voorbereidingstijd. Het last-minute kiezen van het menu kan leiden tot langere wachttijden.

  • Kan ik een tafel bij het raam krijgen?

    U kunt uw voorkeur altijd aan ons doorgeven. Wij doen ons uiterste best om u een tafel bij het raam te geven, maar kunnen dit niet garanderen.

  • Ik heb een allergie of volg een speciaal dieet. Houden jullie daar rekening mee?

    Wij willen dat iedereen van onze gastronomische ervaring kan genieten, ongeacht dieetwensen. Laat ons daarom alstublieft van tevoren weten of u allergieën heeft of een speciaal dieet volgt.

  • Wat is het verschil tussen Restaurant Sazanka en Restaurant Yamazato?

    Hoewel beide restaurants gespecialiseerd zijn in de Japanse keuken, biedt Teppanyaki Restaurant Sazanka een interactieve live cooking ervaring, waarbij de chef de gerechten op een hete bakplaat direct voor u bereidt. Restaurant Yamazato daarentegen serveert de authentieke en verfijnde Japanse Kaiseki-keuken in een traditionele en meer intieme setting.

  • Moeten we vooraf een menu kiezen voor Sazanka?

    In zowel Teppanyaki Restaurant Sazanka als Restaurant Yamazato is er geen à-la-cartemenu beschikbaar. Gasten worden vriendelijk uitgenodigd om te kiezen uit een selectie van vaste menu’s.

  • Is het mogelijk om sushi te eten bij Sazanka?

    Bij Sazanka wordt geen sushi geserveerd.

  • Is privé-dining mogelijk in Serre?

    Serre bestaat uit één open ruimte. Het is daarom niet mogelijk om privé te dineren in dit restaurant. Er zijn echter twee grote tafels in het midden van het restaurant, die zeer geschikt zijn voor groepen.

  • Is de Twenty Third Bar alleen toegankelijk voor hotelgasten?

    De Twenty Third Bar heet zowel hotelgasten als externe bezoekers van harte welkom.

  • Is ontbijt inbegrepen bij de kamerprijs?

    Dit hangt af van uw reservering. U kunt dit terugvinden in uw bevestigingsmail. Als ontbijt niet is inbegrepen, kunt u het toevoegen aan uw reservering door contact op te nemen met onze Reserveringsafdeling via reservations@okura.nl of +31 20 6788 300. De prijs voor ontbijt is €42 voor een volwassene. Voor kinderen gelden de volgende prijzen: gratis tot 3 jaar, €21 van 4 tot 11 jaar, €42 vanaf 12 jaar.

  • Hoe wordt het ontbijt geserveerd?

    Het ontbijt is beschikbaar in ontbijtrestaurant Le Camelia, waar een buffet met zowel Westerse als Japanse gerechten wordt aangeboden, of via roomservice. 


    Le Camelia is geopend van maandag tot en met vrijdag van 07:00 tot 11:00 uur, en in het weekend van 07:00 tot 11:30 uur. Roomservice-ontbijt is dagelijks beschikbaar van 06:00 tot 12:00 uur.

BETALING

  • Kunt u mij de factuur van mijn laatste bezoek sturen?

    Neem gerust contact op met onze receptie via info@okura.nl. Zij helpen u graag verder en sturen de factuur van uw laatste bezoek toe.

  • Hoe lang duurt het voordat mijn borg weer op mijn creditcard staat?

    Dit hangt af van uw creditcardmaatschappij. Wij geven de borg direct na het uitchecken vrij.

  • Wordt mijn creditcard van tevoren belast?

    Voor het boeken van een kamer brengen wij € 0,01 in rekening op uw creditcard. We doen dit om creditcardfraude te voorkomen. De € 0,01 wordt met uw totale factuur verrekend.

  • Kan de reservering ook door een derde partij worden betaald?

    Wij kunnen u een machtigingsformulier of een betaal-link toesturen om de reservering namens een ander te garanderen of te voldoen.

  • Welke betaalmethoden kan ik gebruiken in het hotel en de restaurants?

    U kunt betalen met de volgende betaalmethoden: American Express, China Union Pay, Diners Club, Discover, JCB, Maestro, MasterCard en VISA. In het hotel kun u ook ApplePay gebruiken.

  • Hoe kan ik een cadeaukaart kopen?

    De cadeaukaarten van Okura kunnen 24 uur per dag gekocht en opgehaald worden bij de receptie van Hotel Okura Amsterdam. Bent u niet in de gelegenheid om langs te komen, dan kunt u kiezen voor een digitale cadeaukaart, die per e-mail wordt verzonden.

  • Wat is de bijkomende kosten voor een extra bed?

    Onze Junior Suites en Signature Suites bieden de mogelijkheid om een extra bed in de kamer te plaatsen. De prijs voor een extra bed is € 70 per nacht.

  • Waarom moet ik mijn creditcardgegevens doorgeven?

    Om reserveringen te garanderen, hebben we creditcardinformatie nodig. Houd er rekening mee dat er een annuleringskosten van € 25 geldt voor Serre en Sazanka, € 200 voor Ciel Bleu, en € 100 voor Yamazato. Voor kamerreserveringen die worden geannuleerd, wordt de volledige kamerkost in rekening gebracht.

  • Is er een borg vereist bij het inchecken?

    Wij verzoeken u vriendelijk om bij het inchecken een borg achter te laten, dit kan contant of via een creditcardautorisatie. U kunt hiervoor kiezen uit twee opties:


    - Een contante borg van €200 per nacht, ter dekking van de kamerprijs en eventuele bijkomende kosten in onze restaurants of bij Nagomi Spa & Health.


    - Een pre-autorisatie van €100 per nacht op uw creditcard.


    (Een creditcardpre-autorisatie lijkt op een normale afschrijving, maar in plaats van het daadwerkelijk afboeken van het bedrag, wordt er een tijdelijke ‘blokkeringsreserve’ op uw kaart geplaatst gedurende uw verblijf.)

Hotelfaciliteiten

  • Waar kan ik mijn documenten printen bij Hotel Okura Amsterdam?

    Stuur uw documenten alstublieft naar de conciërge en vraag hen om uw documenten af te drukken. Zij helpen u graag verder.

  • Heeft het hotel een Business Center?

    Het Business Center bevindt zich op de -1 verdieping van ons hotel. Bij binnenkomst in de lobby vindt u het Business Center door de trap aan uw rechterkant naar beneden te nemen.

  • Is er Wi-Fi in het hotel?

    Gratis high-speed Wi-Fi is beschikbaar in het hele hotel. Om verbinding te maken met internet selecteert u het netwerk “Okura.” Er is geen gebruikersnaam of wachtwoord nodig.

  • Zijn huisdieren toegestaan?

    Helaas zijn huisdieren niet toegestaan binnen het hotel. Er wordt echter een uitzondering gemaakt voor gecertificeerde hulphonden.

  • Ik ben iets kwijt, wat moet ik doen?

    Indien u tijdens uw verblijf persoonlijke bezittingen kwijtraakt, verzoeken wij u vriendelijk een melding van het verloren voorwerp in te dienen via Foundit. Zodra de melding is ingediend, zullen wij zorgvuldig zoeken naar uw verloren voorwerpen. Wanneer er een overeenkomst wordt gevonden, ontvangt u een e-mailnotificatie.


    Indien u het voorwerp persoonlijk wilt ophalen, vragen wij u vriendelijk een overdrachtsformulier in te vullen bij het ophalen.


    Melding van verloren voorwerp indienen.

  • Kan ik mijn auto parkeren bij Hotel Okura Amsterdam en wat zijn de kosten?

    Wij beschikken over ruime parkeermogelijkheden, inclusief elektrisch oplaadpunt voor elektrische voertuigen. De parkeerkosten bedragen € 6,50 per uur. Hotelgasten betalen een vast tarief van € 65 per 24 uur.

  • Kan ik mijn bagage bij het hotel opslaan?

    Wij helpen u graag met het opslaan van uw bagage voor en na uw verblijf.

  • Heeft het hotel een krantenbezorging?

    Wij bieden gratis twee kranten aan: de New York Times en De Telegraaf. Heeft u een andere voorkeur? Plaats dan gerust een bestelling via de receptie.

  • Is het mogelijk om vroeg in te checken?

    Wij bieden early check-in aan als extra service voor € 120. Geniet wat langer van de Okura-beleving door uw reservering te upgraden met een vroege check-in. U kunt dit arrangement aanvragen via reservations@okura.nl. Houd er rekening mee dat dit afhankelijk is van beschikbaarheid. Daarnaast kunt u uw bagage bij ons achterlaten en gebruikmaken van onze wellnessfaciliteiten.

  • Kan ik later uitchecken?

    Wij bieden late check-out aan als extra service voor € 109, waarmee u uw verblijf bij Okura kunt verlengen tot 17:00 uur. U kunt deze optie aanvragen via reservations@okura.nl. Houd er rekening mee dat dit afhankelijk is van beschikbaarheid.

Concierge

  • Wat zijn de prijzen voor limousine service?

    Wilt u de stad ontdekken of meer van Nederland zien met een privé-chauffeur aan uw zijde (met of zonder gids)? Laat het ons weten, dan regelen wij een auto die bij uw wensen past.


    Mercedes E-klasse voor € 130,00 per uur

    Mercedes S-klasse voor € 160,00 per uur

    Tesla Model X of Mercedes EQS (elektrisch) voor € 160,00 per uur

    Mercedes minivan voor € 175,00 per uur

  • Kan ik een reservering maken voor een busverhuur?

    Busverhuur kan op verzoek worden geregeld en is afhankelijk van het aantal gasten. Neem alstublieft contact op met de concierge voor een offerte via concierge@okura.nl of +31 (0)20 6787444.

  • Kan ik openbaar vervoer tickets kopen bij Hotel Okura Amsterdam?

    U kunt openbaar vervoer tickets kopen bij onze receptie. Wij bieden de volgende opties aan:


    - 24-uurs ticket: €9,50


    - 48-uurs ticket: €15,00


    - 96-uurs ticket: €27,00

  • Zijn er taxi's beschikbaar bij het hotel?

    Wij hebben een taxistand direct voor het hotel, waardoor taxi's altijd beschikbaar zijn.

  • Kan ik een fiets huren bij het hotel?

    Hotel Okura Amsterdam beschikt over eigen fietsen die gehuurd kunnen worden via de conciërge. De kosten zijn € 18,50 per 24 uur. Als u gebruik wilt maken van de fietsverhuurservice, neem dan contact op met de conciërge via concierge@okura.nl of +31 (0)20 6787444.

  • Kan het hotel een oppas regelen?

    Wij helpen u graag met het regelen van een oppas. De kosten zijn € 45 per uur en na middernacht € 55 per uur (+ € 20 taxivergoeding). Houd er rekening mee dat er een minimum van drie uur geldt voor deze service.

WELLNESS

  • Kan ik gebruikmaken van Nagomi Gym & Wellness als ik geen hotelgast ben?

    Nagomi Gym & Wellness is uitsluitend toegankelijk voor hotelgasten, bezoekers van Nagomi Spa en privéleden.

  • Wat is de temperatuur van het zwembad?

    Het zwembad wordt verwarmd tot een aangename 28 graden Celsius.

  • Wat is de lengte van het zwembad?

    Het zwembad is 18 meter lang en daardoor perfect voor baantjes trekken.

  • Wat is het verschil tussen Nagomi Gym & Wellness en Nagomi Spa Treatments?

    Bij Nagomi Gym & Wellness krijgt u toegang tot het binnenzwembad, de hot tub, de sauna en de fitnessruimte, allemaal inbegrepen bij uw hotelverblijf. Nagomi Spa Treatments richt zich op gespecialiseerde spabehandelingen.

REGLEMENTEN

  • Zijn er leeftijdsbeperkingen bij het hotel?

    U moet minimaal 18 jaar oud zijn om bij ons een reservering te maken. Ook is 18 de wettelijke leeftijd voor het kopen en drinken van alcohol in Nederland.

  • Is het mogelijk om in de kamer te roken?

    Volgens de Nederlandse wet is Hotel Okura Amsterdam een rookvrij hotel. Houd er rekening mee dat bij overtredingen een boete van € 250 wordt gerekend. Voor gasten die willen roken, is er een aangewezen rookruimte buiten aan de voorkant van het hotel.