Al het nieuws

Hotel Okura Amsterdam ontvangt ‘Beste werkgever 2018/2019’ keurmerk

Amsterdam, 7 mei 2018 – Hotel Okura Amsterdam heeft het keurmerk ‘Beste Werkgever 2018/2019’ bemachtigd in de categorie ‘Vrije tijd, reizen en cultuur’. Werkgevers vanaf 100 medewerkers kunnen deelnemen aan een Werkgevers Scan van Effectory. De uitkomst van het onderzoek onder eigen medewerkers wordt vergeleken met het branchegemiddelde. Het vijfsterren Superior hotel overtreft dit gemiddelde ruimschoots en verzilvert daarmee het keurmerk ‘Beste Werkgever 2018/2019’.

In de branche vrije tijd, reizen en cultuur is de gemiddelde score van deelnemende bedrijven een 7,17. Om in aanmerking te komen voor het keurmerk ‘Beste Werkgever’ moet de score hoger zijn dan het branchegemiddelde. Met een score van 7,53 steeg Hotel Okura Amsterdam ver boven deze norm uit en liet daarmee branchegenoten achter zich.

Het keurmerk is de tweede titel dit jaar die Hotel Okura Amsterdam als vooraanstaand werkgever in ontvangst mag nemen. In januari werd de publieksprijs voor ‘Beste Leerbedrijf Horeca 2017-2018’ aan het hotel toegewezen. Deze award wordt uitgereikt aan horecabedrijven die onderscheidend zijn in de manier waarop zij leerlingen een leerplek bieden en begeleiden. Beide titels dragen volgens Eugène Oostenbrink, Director of Human Resources van Hotel Okura Amsterdam, bij aan de ambitie om employer of choice binnen de branche te zijn: “Dat bewerkstelligen we onder andere door meer nadruk te leggen op

positief en betrokken leiderschap, de ontwikkelingsmogelijkheden van medewerkers nog verder uit te breiden en er op die manier voor te zorgen dat elke medewerker zich ambassadeur van Hotel Okura Amsterdam voelt en dit ook uitdraagt. Dat geldt voor al onze medewerkers, van leerlingen en stagiaires die de eerste stappen van hun carrière bij ons zetten, tot collega’s die hier al decennia werken.”

Hotel Okura Amsterdam is lid van The Leading Hotels of the World en onderdeel van een internationale keten met wereldwijd meer dan 80 luxe hotels, bestaande uit Okura Hotels & Resorts, Nikko Hotels International en Hotel JAL City. Hotel Okura Amsterdam is het enige hotel van de Okura-groep in Europa en beschikt over 300 kamers. Het hotel biedt haar gasten hoogstaande hotelaccommodatie, culinaire verwennerij met keuze uit vier restaurants met een Michelin-onderscheiding en ultramoderne spa-faciliteiten. Hotel Okura Amsterdam ligt op korte afstand van zowel het zakelijke district van Amsterdam als van belangrijke toeristische attracties.

Berichten