Covid-19 maatregelen

De gezondheid en het welzijn van onze gasten en collega’s heeft onze hoogste prioriteit. Wij volgen de maatregelen die het RIVM en de Nederlandse overheid hebben afgekondigd voor Nederland strikt op. Wij zijn verheugd om u weer te verwelkomen in ons hotel en op Serre’s terras. Hoewel onze manier van service verlenen tijdelijk verandert, doet onze gastvrijheid dat niet.
 
Om samen aan de richtlijnen te voldoen is er een aantal aanpassingen in het hotel doorgevoerd waarvoor wij uw begrip en medewerking vragen. Onderstaand overzicht passen wij regelmatig aan.

Algemene maatregelen

  • Houd 1,5 meter afstand tot elkaar.
  • Zoals afgekondigd door de Nederlandse overheid is het verplicht om een mondkapje te dragen in publieke ruimtes. Dit is ook van toepassing op alle publieke ruimtes in het hotel, behalve als u aan tafel dineert of als u zich begeeft binnen speciale zones van Nagomi. 
  • Blijf thuis bij (milde) verkoudheidsklachten.
  • Als u tijdens uw verblijf verkoudheidsverschijnselen begint te krijgen, laat het ons dan weten.
  • Volg de instructies van het team op.
  • De schoonmaakfrequentie is nog verder opgevoerd.
  • Contactloos betalen heeft de voorkeur.
  • We schudden geen handen, maar verwelkomen u op de authentiek Japanse manier met een buiging.
Hotel Okura Amsterdam

Hotel

  • Onze receptie is voorzien van plexiglasschermen.
  • Er kunnen tijdslots gelden voor uw aankomst en vertrek. 
  • Wij mogen uw kamer niet betreden tijdens uw verblijf.
  • Sommige decoratieve elementen zijn uit de kamers verwijderd.
  • Er kunnen maximaal 2 personen tegelijkertijd gebruikmaken van een lift.
  • Hotelfaciliteiten kunnen aangepaste openingstijden of beschikbaarheid hebben. 
  • We hebben een ruimte ingericht waar u uw spullen kunt ontsmetten en uzelf kunt opfrissen na uw reis.
  • In openbare ruimtes hebben we stations met tissues en ontsmettingsmiddelen geplaatst.
  • Wij maken onder andere schoon met gestabiliseerd Ozonwater, dat ziektekiemen zoals virussen en bacteriën elimineert.
  • Hotel Okura Amsterdam is voorzien van een PM1 fijnstof luchtfilter, die een groot deel van de virussen en bacteriën uit de lucht filtert. Door de hoge kwaliteit is deze luchtfilter verplicht in ziekenhuizen en voldoet het aan de ISO16890 standaard en de EUROVENT certificering.
  • GBAC, een divisie van de wereldwijde schoonmaakbranchevereniging ISSA heeft Hotel Okura Amsterdam geholpen om de strengste protocollen te blijven waarborgen voor reiniging, desinfectie en infectieziektepreventie.
  • Het hygiëneprotocol wordt dagelijks beoordeeld en aangepast op de laatste informatie vanuit het RIVM en het ministerie.
  • Ons team is aanwezig in de lobby voor begeleiding en advies.

Restaurants

  • U kunt een tafel reserveren in onze restaurants, bar en terras voor maximaal 4 personen, behalve als uw huishouden bestaat uit meer dan 4 personen.
  • Wij mogen geen alcoholische dranken serveren en schenken van 22:00 tot 06:00 uur. U mag gedurende deze tijden wel alcoholische dranken nuttigen uit de minibar op uw hotelkamer.
  • Zoals aangekondigd door de Nederlandse overheid moeten we de contactgegevens van alle gasten registreren.
  • Alle tafels staan minimaal 1,5 meter uit elkaar.
  • Ons team draagt een gezichtsmasker om u en zichzelf te beschermen.
  • Openingsdagen en –tijden kunnen afwijken.
  • Bij binnenkomst stellen wij de verplichte gezondheidsvragen met betrekking tot eventuele gezondheidsklachten.
  • Menu’s worden gepresenteerd via QR-codes. Ook zijn er geprinte menukaarten beschikbaar die u mee naar huis kunt nemen.
  • De service is zoals u van ons gewend bent, mits de uitkomst van de gezondheidsvragen die wij bij aankomst stellen het bezoek mogelijk maakt. Als u op 1,5 meter afstand geserveerd wilt worden, dan passen bij onze service aan. We maken dan gebruik van bijzettafels waarop gerechten uitgeserveerd worden en servies wordt verzameld, waarbij we u om een helpende hand vragen. 
  • De menu’s zijn aangepast om de kwaliteit te garanderen en een veilige werkomgeving te waarborgen.

Hygiëne protocol

  • Uw tafel wordt kort voor uw aankomst voor u ingedekt. 
  • Wij maken onder andere schoon met gestabiliseerd Ozonwater na elk gebruik, dat ziektekiemen zoals virussen en bacteriën elimineert.
  • Het hygiëneprotocol wordt dagelijks beoordeeld en aangepast op de laatste informatie vanuit het RIVM en het ministerie.
Tea at Yamazato Restaurant
Swimming pool

Nagomi Spa & Health

  • Nagomi Spa is geopend van vrijdag tot en met zondag van 12:00 tot 18:00 uur. Een reservering voor een spabehandeling is verplicht.
  • Wij zijn verheugd om u te kunnen verwelkomen in ons zwembad, bubbelbad en fitnessruimte. We werken hierbij met tijdslots van 45 minuten waarvoor reserveren noodzakelijk is. U kunt een reservering maken via reservations@okura.nl
  • De sauna en het stoombad zijn momenteel gesloten.
  • Wij hebben een badjas, handdoek en slippers voor u gereed liggen. Nadat u heeft gezwommen en bent omgekleed, kunt u het gebruikte linnen deponeren in de daarvoor beschikbare wasmanden bij de receptie. 
  • De kleedruimtes zijn toegankelijk.
  • De douches en lounge faciliteiten zijn niet beschikbaar. 
  • U bent vanaf 5 minuten voor aanvang van uw afspraak welkom.
  • Na afloop van uw bezoek wordt u verzocht Nagomi Health zo snel mogelijk te verlaten, om zo het aantal aanwezigen te beperken.

Hoewel onze manier van service verlenen tijdelijk verandert, doet onze gastvrijheid dat niet. Onze toegewijde teams staan voor u klaar om u onvergetelijke ervaringen te geven.

We kijken ernaar uit u binnenkort te mogen verwelkomen.

Heeft u een specifieke vraag? Bekijk hier de belangrijkste vragen en antwoorden.

Nieuwsbrief

Ontvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws van Hotel Okura Amsterdam. Meld u nu aan voor onze nieuwsbrief.