Covid-19 maatregelen

De gezondheid en het welzijn van onze gasten en collega’s heeft onze hoogste prioriteit. Wij volgen de maatregelen die het RIVM en de Nederlandse overheid hebben afgekondigd voor Nederland strikt op en houden het protocol van KHN (Koninklijke Horeca Nederland) goed in de gaten.

Hotel Okura Amsterdam blijft gedenkwaardige en gastronomische ervaringen bieden van ongekende luxe. Om samen aan deze richtlijnen te voldoen is er een aantal aanpassingen in het hotel doorgevoerd waarvoor wij uw begrip en medewerking vragen. Hieronder vindt u de maatregelen die wij nemen om u een veilige en comfortabele ervaring te bieden. Dit overzicht passen wij regelmatig aan, wij adviseren u om deze pagina kort voor uw bezoek nog eens te raadplegen. 

Algemene maatregelen

  • Houd 1,5 meter afstand tot elkaar.
  • Zoals afgekondigd door de Nederlandse overheid is het verplicht om een mondkapje te dragen in publieke ruimtes. Dit is ook van toepassing op alle publieke ruimtes in het hotel, behalve als u aan tafel dineert of als u zich begeeft binnen speciale zones van Nagomi. 
  • Blijf thuis bij (milde) verkoudheidsklachten.
  • Als u tijdens uw verblijf verkoudheidsverschijnselen begint te krijgen, laat het ons dan weten.
  • Volg de instructies van het team op.
  • De schoonmaakfrequentie is nog verder opgevoerd.
  • Contactloos betalen heeft de voorkeur.
  • We schudden geen handen, maar verwelkomen u op de authentiek Japanse manier met een buiging.
Hotel Okura Amsterdam

Hotel

  • Onze receptie is voorzien van plexiglasschermen.
  • Er kunnen tijdslots gelden voor uw aankomst en vertrek. 
  • De kamers worden voorzien van een verzegeling na elke schoonmaakbeurt, zodat u verzekerd bent dat uw kamer na de schoonmaak door niemand is betreden.
  • Wij bieden u een geserveerd ontbijtbuffet. Afhankelijk van de drukte in het hotel wordt uw ontbijt op uw kamer of in Le Camelia geserveerd. U wordt hierover geïnformeerd bij check-in.
  • Sommige decoratieve elementen zijn uit de kamers verwijderd.
  • Er kunnen maximaal 2 personen tegelijkertijd gebruikmaken van een lift.
  • Hotelfaciliteiten kunnen aangepaste openingstijden of beschikbaarheid hebben. 
  • We hebben een ruimte ingericht waar u uw spullen kunt ontsmetten en uzelf kunt opfrissen na uw reis.
  • In openbare ruimtes hebben we stations met tissues en ontsmettingsmiddelen geplaatst.
  • Wij maken onder andere schoon met gestabiliseerd Ozonwater, dat ziektekiemen zoals virussen en bacteriën elimineert.
  • Hotel Okura Amsterdam is voorzien van een PM1 fijnstof luchtfilter, die een groot deel van de virussen en bacteriën uit de lucht filtert. Door de hoge kwaliteit is deze luchtfilter verplicht in ziekenhuizen en voldoet het aan de ISO16890 standaard en de EUROVENT certificering.
  • Het hygiëneprotocol wordt dagelijks beoordeeld en aangepast op de laatste informatie vanuit het RIVM en het ministerie.
  • Ons team is aanwezig in de lobby voor begeleiding en advies.

Hotelfaciliteiten

  • The Lounge is tijdelijk verplaatst naar de Lobby Bar op de begane grond.

Restaurants

  • Onze restaurants zijn open voor hotelgasten. Voorafgaand aan uw diner dient u alvast ingecheckt in te zijn bij de receptie van het hotel.
  • Wij mogen geen alcoholische dranken serveren en schenken in onze bars, restaurants of via room service van 20:00 tot 07:00 uur. U mag gedurende deze tijden wel alcoholische dranken nuttigen uit de minibar op uw hotelkamer.
  • In al onze restaurants kunt u een tafel reserveren voor maximaal 4 personen, behalve als uw huishouden bestaat uit meer dan 4 personen.
  • Zoals aangekondigd door de Nederlandse overheid moeten we de contactgegevens van alle gasten registreren.
  • Alle tafels staan minimaal 1,5 meter uit elkaar.
  • Ons team draagt een gezichtsmasker om u en zichzelf te beschermen.
  • Openingsdagen en –tijden kunnen afwijken.
  • Bij binnenkomst stellen wij de verplichte gezondheidsvragen met betrekking tot eventuele gezondheidsklachten.
  • Menu’s worden gepresenteerd via QR-codes. Ook zijn er geprinte menukaarten beschikbaar die u mee naar huis kunt nemen.
  • De restaurantservice is zoals u van ons gewend bent, mits de uitkomst van de gezondheidsvragen die wij bij aankomst stellen het restaurantbezoek mogelijk maakt. Als u op 1,5 meter afstand geserveerd wilt worden, dan passen bij onze service aan. We maken dan gebruik van bijzettafels waarop gerechten uitgeserveerd worden en servies wordt verzameld, waarbij we u om een helpende hand vragen. 
  • De menu’s zijn aangepast om de kwaliteit te garanderen en een veilige werkomgeving te waarborgen.
  • In Sazanka kunt u de chefs nog altijd live aan het werk zien.

Hygiëne protocol

  • Uw tafel wordt kort voor uw aankomst voor u ingedekt. 
  • Wij maken onder andere schoon met gestabiliseerd Ozonwater na elk gebruik, dat ziektekiemen zoals virussen en bacteriën elimineert.
  • Het hygiëneprotocol wordt dagelijks beoordeeld en aangepast op de laatste informatie vanuit het RIVM en het ministerie.
Tea at Yamazato Restaurant
Swimming pool

Nagomi Spa & Health

  • Wij zijn verheugd om u te kunnen verwelkomen in ons zwembad, sauna, stoombad, jacuzzi en fitnessruimte. We werken hierbij met tijdslots van 45 minuten waarvoor reserveren noodzakelijk is. U kunt een reservering maken via reservations@okura.nl
  • Wij hebben een badjas, handdoek en slippers voor u gereed liggen. Nadat u heeft gezwommen en bent omgekleed, kunt u het gebruikte linnen deponeren in de daarvoor beschikbare wasmanden bij de receptie. 
  • Het maximale aantal personen in de fitnessruimte is vier, dit is exclusief één personal trainer. De ruimte bij de bar is aangepast naar een cardioruimte waar maximaal twee personen tegelijk kunnen sporten.
  • De douches zijn niet beschikbaar. 
  • U bent vanaf 5 minuten voor aanvang van uw afspraak welkom.
  • Na afloop van uw bezoek wordt u verzocht Nagomi Health zo snel mogelijk te verlaten, om zo het aantal aanwezigen te beperken.
  • Nagomi Spa is geopend van donderdag tot en met zondag. Een reservering voor een spabehandeling is verplicht.

Hoewel onze manier van service verlenen tijdelijk verandert, doet onze gastvrijheid dat niet. Onze toegewijde teams staan voor u klaar om u onvergetelijke ervaringen te geven.

We kijken ernaar uit u binnenkort te mogen verwelkomen.

Heeft u een specifieke vraag? Bekijk hier de belangrijkste vragen en antwoorden.

Nieuwsbrief

Meldt u aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons laatste nieuws, evenementen en exclusieve aanbiedingen.