Covid-19 maatregelen

De gezondheid en het welzijn van onze gasten en collega’s heeft onze hoogste prioriteit. Wij volgen de maatregelen die het RIVM en de Nederlandse overheid hebben afgekondigd voor Nederland strikt op en houden het protocol van KHN (Koninklijke Horeca Nederland) goed in de gaten.

Wij zijn erg verheugd om u, door de versoepeling van de maatregelen omtrent Covid-19 weer te kunnen verwelkomen in ons hotel en onze restaurants. Om samen aan deze richtlijnen te voldoen is er een aantal aanpassingen in het hotel doorgevoerd waarvoor wij uw begrip en medewerking vragen. Hieronder vindt u de maatregelen die wij nemen om u een veilige en comfortabele ervaring te bieden. Dit overzicht passen wij regelmatig aan, wij adviseren u om deze pagina kort voor uw bezoek nog eens te raadplegen. 

Algemene maatregelen

  • Houd 1,5 meter afstand tot elkaar.
  • Blijf thuis bij (milde) verkoudheidsklachten.
  • Als u tijdens uw verblijf verkoudheidsverschijnselen begint te krijgen, laat het ons dan weten.
  • Volg de instructies van het team op.
  • De schoonmaakfrequentie is nog verder opgevoerd.
  • Contactloos betalen heeft de voorkeur.
  • We schudden geen handen, maar verwelkomen u op de authentiek Japanse manier met een buiging.
Hotel Okura Amsterdam

Hotel

  • Onze receptie is voorzien van plexiglasschermen.
  • Er kunnen tijdslots gelden voor uw aankomst en vertrek. 
  • De kamers worden voorzien van een verzegeling na elke schoonmaakbeurt, zodat u verzekerd bent dat uw kamer na de schoonmaak door niemand is betreden.
  • Wij bieden u een geserveerd ontbijtbuffet. Afhankelijk van de drukte in het hotel wordt uw ontbijt op uw kamer of in Le Camelia geserveerd. U wordt hierover geïnformeerd bij check-in.
  • Turndown-service wordt alleen op verzoek uitgevoerd om het aantal personen in dat uw kamer betreedt te minimaliseren
  • Sommige decoratieve elementen zijn uit de kamers verwijderd.
  • Er kunnen maximaal 2 personen tegelijkertijd gebruikmaken van een lift.
  • Hotelfaciliteiten kunnen aangepaste openingstijden of beschikbaarheid hebben. 
  • We hebben een ruimte ingericht waar u uw spullen kunt ontsmetten en uzelf kunt opfrissen na uw reis.
  • In openbare ruimtes hebben we stations met tissues en ontsmettingsmiddelen geplaatst.
  • Wij maken onder andere schoon met gestabiliseerd Ozonwater, dat ziektekiemen zoals virussen en bacteriën elimineert.
  • Hotel Okura Amsterdam is voorzien van een PM1 fijnstof luchtfilter, die een groot deel van de virussen en bacteriën uit de lucht filtert. Door de hoge kwaliteit is deze luchtfilter verplicht in ziekenhuizen en voldoet het aan de ISO16890 standaard en de EUROVENT certificering.
  • Het hygiëneprotocol wordt dagelijks beoordeeld en aangepast op de laatste informatie vanuit het RIVM en het ministerie.
  • Ons team is aanwezig in de lobby voor begeleiding en advies.

Hotelfaciliteiten

  • De Executive Lounge is tijdelijk verplaatst naar de Lobby Bar op de begane grond.

Restaurants

  • In al onze restaurants kunt u een tafel reserveren voor maximaal 2 personen, behalve als uw huishouden bestaat uit meer dan 2 personen.
  • Alle tafels staan minimaal 1,5 meter uit elkaar.
  • Openingsdagen en –tijden kunnen afwijken.
  • Tijdvakken zijn van toepassing, het diner in Yamazato en Sazanka wordt geserveerd in twee shifts per avond.
  • Bij binnenkomst stellen wij de een aantal vragen met betrekking tot eventuele gezondheidsklachten.
  • U heeft de mogelijkheid om uw jas mee te nemen naar uw tafel. Het is ook mogelijk om uw jas zelf in een plastic beschermhoes op te hangen in de garderobe. 
  • Uw tafel wordt kort voor uw aankomst voor u ingedekt. 
  • Menu’s worden gepresenteerd via QR-codes. Ook zijn er geprinte menukaarten beschikbaar die u mee naar huis kunt nemen.
  • De restaurantservice is zoals u van ons gewent bent, mits de uitkomst van de gezondsheidsvragen die wij bij  aankomst stellen het restaurantbezoek mogelijk maakt. Als u op 1,5 meter afstand geserveerd wilt worden, dan passen bij onze service aan. We maken dan gebruik van bijzettafels waarop gerechten uitgeserveerd worden en servies wordt verzameld, waarbij we u om een helpende hand vragen. 
  • De menu’s zijn aangepast om de kwaliteit te garanderen en een veilige werkomgeving te waarborgen.
  • In Sazanka kunt u de chefs nog altijd live aan het werk zien. De chefs dragen gezichtsbescherming als extra bescherming.

Tea at Yamazato Restaurant
Swimming pool

Nagomi Spa & Health

  • Wij zijn verheugd om u weer te kunnen verwelkomen in ons zwembad en fitnessruimte. We werken hierbij met tijdslots van 45 minuten waarvoor reserveren noodzakelijk is.
  • Het zwembad is in drie banen verdeeld, waardoor er steeds drie gasten tegelijkertijd gebruik kunnen maken van het zwembad.
  • De bar, sauna’s, stoombad en jacuzzi zijn ook weer geopend en reserveren is noodzakelijk.
  • Het maximale aantal personen in de fitnessruimte is vier, dit is exclusief één personal trainer. De ruimte bij de bar is aangepast naar een cardioruimte waar maximaal twee personen tegelijk kunnen sporten.
  • U bent vanaf 15 minuten voor aanvang van uw afspraak welkom.
  • Wij hebben een verpakt linnenpakket voor u gereed liggen met badjas, handdoek en slippers. Nadat u heeft gezwommen en bent omgekleed, kunt u het gebruikte linnen deponeren in de daarvoor beschikbare wasmanden bij de receptie. 
  • Kleedruimten en lockers zijn beschikbaar. 
  • Na afloop van uw bezoek wordt u verzocht Nagomi Health zo snel mogelijk te verlaten, om zo het aantal aanwezigen te beperken.
  • Nagomi Spa gaat weer open in augustus op zaterdag en zondag. Een reservering voor een spabehandeling is verplicht.

Hoewel onze manier van service verlenen tijdelijk verandert, doet onze gastvrijheid dat niet. Onze toegewijde teams staan voor u klaar om u onvergetelijke ervaringen te geven.

We kijken ernaar uit u binnenkort te mogen verwelkomen.

Heeft u een specifieke vraag? Bekijk hier de belangrijkste vragen en antwoorden.

Nieuwsbrief

Meldt u aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons laatste nieuws, evenementen en exclusieve aanbiedingen.