Covid-19 maatregelen

De gezondheid en het welzijn van onze gasten en collega’s heeft onze hoogste prioriteit. Wij volgen de maatregelen die het RIVM en de Nederlandse overheid hebben afgekondigd voor Nederland strikt op en houden het protocol van KHN (Koninklijke Horeca Nederland) goed in de gaten.

Wij zijn erg verheugd om u, door de versoepeling van de maatregelen omtrent Covid-19 weer te kunnen verwelkomen in ons hotel en onze restaurants. Om samen aan deze richtlijnen te voldoen is er een aantal aanpassingen in het hotel doorgevoerd waarvoor wij uw begrip en medewerking vragen. Hieronder vindt u de maatregelen die wij nemen om u een veilige en comfortabele ervaring te bieden. Dit overzicht passen wij regelmatig aan, wij adviseren u om deze pagina kort voor uw bezoek nog eens te raadplegen. 

Algemene maatregelen

  • Bij het maken van een reservering worden er enkele vragen over uw gezondheid gesteld volgens de richtlijnen van het RIVM.
  • Houd 1,5 meter afstand tot elkaar.
  • Blijf thuis bij (milde) verkoudheidsklachten.
  • Als u tijdens uw verblijf verkoudheidsverschijnselen begint te krijgen, laat het ons dan weten.
  • Volg de instructies van het team op.
  • We hebben looproutes geïntroduceerd in publieke ruimtes.
  • De schoonmaakfrequentie is nog verder opgevoerd.
  • Contactloos betalen heeft de voorkeur.
  • We schudden geen handen, maar verwelkomen u op de authentiek Japanse manier met een buiging.
Hotel Okura Amsterdam

Hotel

  • Onze receptie is voorzien van plexiglasschermen.
  • Er kunnen tijdslots gelden voor uw aankomst en vertrek. 
  • De kamers worden voorzien van een verzegeling na elke schoonmaakbeurt, zodat u verzekerd bent dat uw kamer na de schoonmaak door niemand is betreden.
  • Wij bieden u een à la carte ontbijt aan in plaats van een ontbijtbuffet. Afhankelijk van de drukte in het hotel wordt uw ontbijt op uw kamer of in Le Camelia geserveerd. U wordt hierover geïnformeerd bij check-in.
  • Turndown-service wordt alleen op verzoek uitgevoerd om het aantal personen in dat uw kamer betreedt te minimaliseren
  • Sommige decoratieve elementen zijn uit de kamers verwijderd.
  • Er kunnen maximaal 2 personen tegelijkertijd gebruikmaken van een lift.
  • Hotelfaciliteiten kunnen aangepaste openingstijden of beschikbaarheid hebben. 
  • We hebben een ruimte ingericht waar u uw spullen kunt ontsmetten en uzelf kunt opfrissen na uw reis.
  • In openbare ruimtes hebben we stations met tissues en ontsmettingsmiddelen geplaatst.
  • Wij maken onder andere schoon met gestabiliseerd ozonwater, dat ziektekiemen zoals virussen en bacteriën elimineert.
  • Het hygiëneprotocol wordt dagelijks beoordeeld en aangepast op de laatste informatie vanuit het RIVM en het ministerie.
  • Ons team is aanwezig in de lobby voor begeleiding en advies.

Hotelfaciliteiten

  • De Executive Lounge is tijdelijk verplaatst naar de Lobby Bar op de begane grond.

Restaurants

  • In al onze restaurants kunt u een tafel reserveren voor maximaal 2 personen, behalve als uw huishouden bestaat uit meer dan 2 personen.
  • Alle tafels staan minimaal 1,5 meter uit elkaar.
  • Reserveringen zijn verplicht, ook voor het terras van Serre.
  • Openingsdagen en –tijden kunnen afwijken.
  • Tijdvakken zijn van toepassing, het diner in Yamazato en Sazanka wordt geserveerd in twee shifts per avond.
  • Bij binnenkomst stellen wij de vereiste vragen.
  • U heeft de mogelijkheid om uw jas mee te nemen naar uw tafel. Het is ook mogelijk om uw jas zelf in een plastic beschermhoes op te hangen in de garderobe. 
  • Uw tafel wordt kort voor uw aankomst voor u ingedekt. 
  • Menu’s worden gepresenteerd via QR-codes. Ook zijn er geprinte menukaarten beschikbaar die u mee naar huis kunt nemen.
  • Door het gebruik van bijzettafels waarop gerechten uitgeserveerd worden en servies wordt verzameld, is de service anders dan u van ons gewend bent. Wij vragen u hierbij om een helpende hand.
  • De menu’s zijn aangepast om de kwaliteit te garanderen en een veilige werkomgeving te waarborgen.
  • In Sazanka kunt u de chefs nog altijd live aan het werk zien. De chefs dragen gezichtsbescherming als extra bescherming.

Tea at Yamazato Restaurant
Swimming pool

Nagomi Spa & Health

  • Wij zijn verheugd om u weer te kunnen verwelkomen in ons zwembad. We werken hierbij met tijdslots van 30 minuten waarvoor reserveren noodzakelijk is.
  • Het zwembad is in drie banen verdeeld, waarbij de middelste baan vrij blijft. Er kunnen steeds twee personen tegelijkertijd gebruik maken van het zwembad.
  • U bent vanaf 15 minuten voor aanvang van uw afspraak welkom.
  • Volgens de verplichte protocollen vragen wij u om uw badkleding reeds onder uw kleding of badjas te dragen.
  • Voordat u zich omkleedt wordt er door het Nagomi-team een triage afgenomen. Wij zijn dit verplicht en we doen dit dan ook bij ieder bezoek, om zo verspreiding van het Covid-19 virus te kunnen voorkomen.
  • Wij hebben een verpakt linnenpakket voor u gereed liggen met badjas, handdoek en slippers. Nadat u heeft gezwommen en bent omgekleed, kunt u het gebruikte linnen deponeren in de daarvoor beschikbare wasmanden bij de receptie. 
  • Wij vragen u om het toilet en de douche in uw hotelkamer te gebruiken.
  • Kleedruimten en lockers zijn niet beschikbaar. 
  • Na afloop van uw bezoek aan het zwembad wordt u verzocht Nagomi Health zo snel mogelijk te verlaten, om zo het aantal aanwezigen te beperken.
  • De bar en gym blijven gesloten. Ook de sauna’s, het stoombad en de jacuzzi kunnen helaas nog niet in gebruik genomen worden.
  • Nagomi Spa is gesloten tot nader order.

Hoewel onze manier van service verlenen tijdelijk verandert, doet onze gastvrijheid dat niet. Onze toegewijde teams staan voor u klaar om u onvergetelijke ervaringen te geven.

We kijken ernaar uit u binnenkort te mogen verwelkomen.

Heeft u een specifieke vraag? Bekijk hier de belangrijkste vragen en antwoorden.

Nieuwsbrief

Meldt u aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons laatste nieuws, evenementen en exclusieve aanbiedingen.