Covid-19 maatregelen

De gezondheid en het welzijn van onze gasten en collega’s heeft onze hoogste prioriteit. Wij volgen de maatregelen die het RIVM en de Nederlandse overheid hebben afgekondigd voor Nederland strikt op. Wij zijn verheugd om u weer te verwelkomen in ons hotel en in de restaurants. Hoewel onze manier van service verlenen tijdelijk verandert, doet onze gastvrijheid dat niet. Houd er rekening mee dat de maatregelen ook gelden voor gasten die zijn gevaccineerd.
 
Om samen aan de richtlijnen te voldoen is er een aantal aanpassingen in het hotel doorgevoerd waarvoor wij uw begrip en medewerking vragen. Onderstaand overzicht passen wij regelmatig aan.

Algemene maatregelen

  • Blijf thuis bij (milde) verkoudheidsklachten.
  • Als u tijdens uw verblijf verkoudheidsverschijnselen begint te krijgen, laat het ons dan weten.
  • Volg de instructies van het team op.
  • De schoonmaakfrequentie is nog verder opgevoerd.
  • Contactloos betalen heeft de voorkeur.
  • We schudden geen handen, maar verwelkomen u op de authentiek Japanse manier met een buiging.
Hotel Okura Amsterdam

Hotel

  • Hotelfaciliteiten kunnen aangepaste openingstijden of beschikbaarheid hebben. 
  • We hebben een ruimte ingericht waar u uw spullen kunt ontsmetten en uzelf kunt opfrissen na uw reis.
  • In openbare ruimtes hebben we stations met tissues en ontsmettingsmiddelen geplaatst.
  • Wij maken onder andere schoon met gestabiliseerd Ozonwater, dat ziektekiemen zoals virussen en bacteriën elimineert.
  • Hotel Okura Amsterdam is voorzien van een PM1 fijnstof luchtfilter, die een groot deel van de virussen en bacteriën uit de lucht filtert. Door de hoge kwaliteit is deze luchtfilter verplicht in ziekenhuizen en voldoet het aan de ISO16890 standaard en de EUROVENT certificering.
  • GBAC, een divisie van de wereldwijde schoonmaakbranchevereniging ISSA heeft Hotel Okura Amsterdam geholpen om de strengste protocollen te blijven waarborgen voor reiniging, desinfectie en infectieziektepreventie.
  • Het hygiëneprotocol wordt dagelijks beoordeeld en aangepast op de laatste informatie vanuit het RIVM en het ministerie.
  • Ons team is aanwezig in de lobby voor begeleiding en advies.

Restaurants

  • Wij vragen u in onze restaurants en bars een geldig coronatoegangsbewijs te tonen zoals aangegeven door de Nederlandse overheid.
  • De menu’s zijn aangepast om de kwaliteit te garanderen en een veilige werkomgeving te waarborgen.
  • Wij willen u informeren dat onze restaurants en bars sluiten om 00:00 uur middernacht.

Hygiëne protocol

  • Wij maken onder andere schoon met gestabiliseerd Ozonwater na elk gebruik, dat ziektekiemen zoals virussen en bacteriën elimineert.
  • Het hygiëneprotocol wordt dagelijks beoordeeld en aangepast op de laatste informatie vanuit het RIVM en het ministerie.
Tea at Yamazato Restaurant
Swimming pool

Nagomi Spa & Health

  • Nagomi Spa is geopend van donderdag tot en met zondag van 12:00 tot 18:00 uur. Een reservering voor een spabehandeling is verplicht.
  • Wij zijn verheugd om u te kunnen verwelkomen in ons zwembad, bubbelbad en fitnessruimte.
  • De sauna, het stoombad en de douches zijn geopend.
  • Wij hebben een badjas, handdoek en slippers voor u gereed liggen. Nadat u heeft gezwommen en bent omgekleed, kunt u het gebruikte linnen deponeren in de daarvoor beschikbare wasmanden bij de receptie. 
  • De kleedruimtes zijn toegankelijk.
  • De lounge faciliteiten zijn niet beschikbaar. 

Hoewel onze manier van service verlenen tijdelijk verandert, doet onze gastvrijheid dat niet. Onze toegewijde teams staan voor u klaar om u onvergetelijke ervaringen te geven.

We kijken ernaar uit u binnenkort te mogen verwelkomen.

Heeft u een specifieke vraag? Bekijk hier de belangrijkste vragen en antwoorden.

Nieuwsbrief

Ontvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws van Hotel Okura Amsterdam. Meld u nu aan voor onze nieuwsbrief.