Covid-19 maatregelen voor conferentie- en evenementenfaciliteiten

De gezondheid en het welzijn van onze gasten en collega’s heeft onze hoogste prioriteit. Wij volgen de maatregelen die het RIVM en de Nederlandse overheid hebben afgekondigd voor Nederland strikt op en houden het protocol van KHN (Koninklijke Horeca Nederland) goed in de gaten. Er is een toegewijde projectleider aangesteld om ervoor te zorgen dat we aan deze maatregelen voldoen.

Hieronder vindt u de maatregelen die we hebben genomen om u een veilige en comfortabele ervaring te bieden in onze conferentie- en evenementenfaciliteiten, waarvoor wij uw begrip en medewerking vragen. Dit overzicht passen wij regelmatig aan, wij adviseren u om deze pagina kort voor uw evenement nog eens te raadplegen.

Algemeen

  • Houd 1,5 meter afstand tot elkaar.
  • Ons team draagt een gezichtsmasker op plaatsen waar 1,5 meter afstand niet gegarandeerd is om u en zichzelf te beschermen.
  • Zoals aangekondigd door de Nederlandse overheid moeten we de contactgegevens van alle gasten registreren.
  • Wij vragen de deelnemers thuis te blijven bij (milde) verkoudheidsklachten.
  • Als een van de deelnemers tijdens het verblijf verkoudheidsverschijnselen begint te krijgen, laat het ons dan weten. We hebben nauw contact met medisch personeel.
  • Volg de instructies van het team op.
  • De schoonmaakfrequentie is nog verder opgevoerd.
  • We schudden geen handen, maar verwelkomen u op de authentiek Japanse manier met een buiging.
  • We hebben een ruimte ingericht waar gasten hun spullen kunnen ontsmetten en zichzelf kunnen opfrissen na hun reis.
  • In openbare ruimtes hebben we stations met tissues en ontsmettingsmiddelen geplaatst.
  • Ons team is aanwezig in de lobby voor begeleiding en advies.
Hotel Okura Amsterdam exterior
Amstel foyer at Hotel Okura Amsterdam

Vergaderruimtes

  • Om de 1,5 meter afstand tussen de deelnemers te waarborgen, hebben we het aantal deelnemers per zaal aangepast. Bekijk het gedetailleerde overzicht van de capaciteit voor een compleet overzicht per opstelling per zaal.
  • Wij maken onder andere schoon met gestabiliseerd Ozonwater, dat ziektekiemen zoals virussen en bacteriën elimineert.
  • Hotel Okura Amsterdam is voorzien van een PM1 fijnstof luchtfilter, die een groot deel van de virussen en bacteriën uit de lucht filtert. Door de hoge kwaliteit is deze luchtfilter verplicht in ziekenhuizen en voldoet het aan de ISO16890 standaard en de EUROVENT certificering.
  • Het hygiëneprotocol wordt dagelijks beoordeeld en aangepast op de laatste informatie vanuit het RIVM en het ministerie.
  • Deuren kunnen open blijven om contactpunten te minimaliseren.
  • Interne bewegwijzering en schermen kunnen op verzoek worden geregeld en worden per evenement op maat gemaakt.
  • Naast de standaard hoge schoonmaakservice kunnen op verzoek extra schoonmaakmomenten worden ingepland.

Food & beverage

  • Eet- en drinkgelegenheden worden opgezet, waarbij ons serviceteam de deelnemers individueel assisteert.
  • In de vergaderzaal hebben de gedeelde waterkannen plaatsgemaakt voor individuele waterflessen, zodat iedere aanwezige een eigen waterfles heeft. 
  • Aangepaste menu’s zijn van toepassing om zowel kwaliteit als een veilige werkomgeving te garanderen.
  • Het keukenpersoneel draagt ​​persoonlijke beschermingsmiddelen.
Guest Afternoon Tea

Als u vragen heeft over uw aankomende evenement of onze maatregelen, neem dan gerust contact op met uw eventmanager.

Hoewel onze manier van service verlenen tijdelijk verandert, doet onze gastvrijheid dat niet. Onze toegewijde teams staan voor u klaar om u onvergetelijke ervaringen te geven en kijken ernaar uit om de deelnemers te verwelkomen.

Nieuwsbrief

Meldt u aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons laatste nieuws, evenementen en exclusieve aanbiedingen.