nlendefrruesjazh-hantar

Marcel van Aelst benoemd tot Vice Voorzitter van de Raad van Bestuur van de Okura-groep

dinsdag 09 juli 2013 08:35

Amsterdam, 8 juli 2013 – Op vrijdag 21 juni jl. is Marcel P. van Aelst benoemd tot Vice Voorzitter van de Raad van Bestuur van Hotel Okura Co. Ltd. Japan, de houdstermaatschappij van de internationale Okura-groep. Hij vervult deze functie naast zijn bestaande positie als President en CEO van JAL Hotels Co. Ltd. en President en Statutair Directeur van Hotel Okura Amsterdam. Met zijn aanstelling tot Vice Voorzitter is van Aelst tweede man van een internationale keten met 80 hotels en ruim 20.000 werknemers.

Hotel Okura Co. Ltd. Japan heeft naast Okura Hotels en Resorts ook een 79.6% belang in JAL Hotels Co. Ltd, eigenaar van Nikko en JAL City hotels. Daarnaast behelst de keten Hotel Okura Enterprise Ltd.; een productielijn voor onder andere chocolade, brood en ijs dat in Okura’s eigen delicatessezaken verkrijgbaar is. Ook The Okura Museum of Art behoort tot de groep. Dit museum ligt tegenover het beroemde Hotel Okura Tokyo en is gratis toegankelijk voor hotelgasten.

Okura Hotels & Resorts is een internationale keten van 25 vijfsterren hotels. Het eerste hotel werd in 1962 geopend in Tokyo. De oprichters streefden ernaar hun gasten de allerbeste hotelervaring ter wereld te bieden. Dat is tot op de dag van vandaag de basisfilosofie: het bieden van de beste accommodatie, de beste keuken en de beste service. Dat doet Okura wereldwijd met bijna 8.400 medewerkers die trots zijn bij Okura te werken, van wie 385 in Okura Amsterdam. Hotel Okura Amsterdam is het enige Okura in Europa. Het biedt haar gasten hoogststaande hotelaccommodatie, waaronder de grootste hotelsuite in de Benelux, culinaire verwennerij met keuze uit verschillende Michelin-sterrenrestaurants en ultramoderne spa-faciliteiten. Hotel Okura Amsterdam ligt op korte afstand van het historische centrum van Amsterdam.

/////
Noot voor de redactie (niet voor publicatie)
Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Joyce Aerts / Manager Marketing & Communications
T: 020 – 67 87 487 E: aerts@okura.nl W: www.okura.nl/persinformatie