nlendefrruesjazh-hantar

Hotel Okura Amsterdam benoemt Emmy Stoel tot General Manager

Tokio, 12 december 2012, Hotel Okura Co., Ltd., grootaandeelhouder en management company van Hotel Okura Amsterdam B.V. heeft bekend gemaakt dat met ingang van 1 januari 2013 Emmy Stoel is benoemd tot General Manager van het in Amsterdam gevestigde hotel.

Marcel P. van Aelst, de huidige President en General Manager blijft aan als President en Statutair Directeur van het hotel.

Emmy Stoel werkte eerder al voor Hotel Okura Amsterdam van 1991 tot 2000 in diverse managementfuncties. Aansluitend werkte zij in de hotelbranche in Brussel, Wenen en Frankfurt. Stoel kwam in 2008 terug naar Hotel Okura Amsterdam om daar als Deputy General Manager aan de slag te gaan. In 2011 werd zij benoemd tot Acting General Manager. Stoel: “Ik ben zeer verheugd met mijn aanstelling en zal alles in het werk stellen om de positionering van Hotel Okura Amsterdam als een van de beste vijfsterrenhotels van Amsterdam te laten behouden en dit verder uit te bouwen”.

Emmy Stoel is afgestudeerd aan de Bavaria Hotel Berufsfachschule en de Hotel Management School Maastricht.

Hotel Okura Amsterdam ligt vlakbij vele culturele bezienswaardigheden. Het hotel beschikt over 300 luxueuze kamers waaronder de grootste (485m2) en meest luxe suite van de Benelux. In Hotel Okura Amsterdam bevinden zich vier restaurants waarvan er twee bekroond zijn met Michelinster(ren). Op de begane grond bevinden zich twee Japanse restaurants: Teppanyaki Restaurant Sazanka waar gerechten voor de ogen van de gast bereid worden en het traditioneel Japanse Yamazato Restaurant bekroond met een Michelinster. Het Serre Restaurant – Inspired by Ciel Bleu is gewaardeerd met een Bib Gourmand. Het internationale en innovatieve tweesterren Ciel Bleu Restaurant op de 23ste etage van het hotel biedt een panoramisch uitzicht over de stad. In de kookstudio ‘Taste of Okura’ bereidt de gast zelf gerechten van Okura’s chefs terwijl de sommeliers uitleggen hoe de culinaire creaties met wijn of sake te combineren zijn.Verder beschikt het hotel over twee bars waaronder de Twenty Third Bar die is uitgeroepen tot beste cocktailbar van Nederland. Eind 2012 opent de nieuwe Nagomi Spa and Health.

/////
Noot voor de redactie (niet voor publicatie)
Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:
Joyce Aerts / Manager Marketing & Communications

T: 020 – 67 87 487 E: aerts@okura.nl W: www.okura.nl/persinformatie