nlendefrruesjazh-hantar

Drie nieuwe aanstellingen binnen Hotel Okura Amsterdam

Amsterdam, 7 oktober 2011 — Hotel Okura Amsterdam heeft vanaf september 2011 drie nieuwe werknemers mogen verwelkomen: Christophe Delabarre in de positie van Director Food & Beverage, Melissa Peters in de functie van Manager Marketing & Communications en Erik van Egmond als de nieuwe Health Club Manager.

Christophe_Delabarre_

Director Food & Beverage Christophe Delabarre heeft ruime ervaring opgedaan in diverse internationale vijf sterren hotels, waaronder de Mandarin Oriental Hotel Group, waar hij ook de functie van Acting Director Food & Beverage heeft vervuld. Delabarre: “Toen ik Hotel Okura Amsterdam binnen kwam lopen wist ik meteen dat ik graag voor dit bedrijf wilde werken. Het heeft prachtige restaurants en ook de bars hebben een geweldige ambiance. De gevarieerde cuisines binnen het hotel zijn gewoonweg uniek. Ik kijk er naar uit om mijn ervaring en ideeën hier uit te kunnen voeren”.

Melissa_Peters

Manager Marketing & Communications Melissa Peters begon haar carrière in de evenementen en catering branche in San Francisco. Tijdens deze periode organiseerde zij  onder meer evenementen voor Oracle, Goldman Sachs, Yahoo! en H&M. Na terugkomst in Nederland heeft zij ervaring opgedaan in de online media, onder meer als Product Manager. Peters: “Werken voor een prestigieus hotel als Hotel Okura Amsterdam is een enorme uitdaging. Ik kan dan ook niet wachten om te beginnen en mijn kennis van online en offline marketing hier in de praktijk te brengen en een maximale bijdrage te leveren aan de verdere uitbreiding van de naamsbekendheid van het hotel en de restaurants”.

Erik_van_Egmond

Sporten en gezondheid worden steeds belangrijker, een goede Health Club Manager mag dan ook niet ontbreken in ons hotel.De nieuwe Health Club Manager Erik van Egmond heeft ruime ervaring in diverse health clubs en beschikt over veel kennis op het gebied van personal training en voedingsadviezen. Van Egmond: “Ik kijk ernaar uit om samen met mijn team het al hoge serviceniveau nog verder te verbeteren in een toonaangevende en inspirerende omgeving”.
Hotel Okura Amsterdam, gelegen aan de rand van het centrum, ligt vlakbij vele culturele bezienswaardigheden. Het hotel beschikt over 301 luxueuze kamers waaronder de ‘SUITE’, de grootste (485m2) en meest luxueuze suite van de Benelux. In Hotel Okura Amsterdam bevinden zich maar liefst vier restaurants waarvan er twee bekroond zijn met Michelinster(ren). Op de begane grond kan de gast kiezen uit twee Japanse restaurants – Teppanyaki Restaurant Sazanka waar gerechten onder toeziend oog van de gast bereid worden en het traditioneel Japanse Yamazato Restaurant dat al jarenlang één Michelin ster is toevertrouwd. Ook het nieuwe Serre Restaurant, ‘inspired by Ciel Bleu’ bevindt zich op de begane grond. Het eigenzinnige Franse en met twee Michelin sterren bekroonde Ciel Bleu Restaurant bevindt zich op de 23ste etage van het hotel en biedt haar gasten een panoramisch uitzicht over de stad. Verder beschikt het hotel over twee bars waaronder de Twenty Third Bar, uitgeroepen tot beste cocktailbar van Nederland en een Executive Health Club. In ‘Taste of Okura’ Culinary Center bereidt de gast zelf de gerechten van Okura’s chefs terwijl de sommeliers hun gasten uitleggen hoe de culinaire creaties met wijn of sake het beste te combineren zijn.

NOOT VOOR DE REDACTIE, NIET VOOR PUBLICATIE
Voor meer informatie en/of beeldmateriaal van Hotel Okura Amsterdam kunt u contact opnemen met:

Melissa Peters / Manager Marketing & Communications
T: 020 – 67 87 487  E: peters@okura.nl W: www.okura.nl